قیمت طلا در شیب نزولی قرار گرفت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قیمت طلا باز هم در شیب نزولی قرار گرفت و به ۱۷۶۹ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش کاماپرس،قیمت جهانی طلا باز هم با ریزش همراه بود تا نشان بدهد تولید و توزیع واکسن کرونا با عث دلگرمی سرمایه گذاران شده تا بازارهای دیگری را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. تقویت شاخصها در بازارهای بورس هم به همین موضوع ربط دارد که سرمایه گذاران دیگر به طلا به چشم یک سرمایه گذاری مطمئن نگاه نمی کنند.

همچنین خوش بینی به تولید واکسن کرونا باعث شده ارزش دلار امریکا به پایین ترین رقم بیش از 2 سال گذشته برسد و شاخص های بورس جهان در مسیر یک رشد ماهانه بی سابقه قرار گیرد.

مایکل مک کارتی استراتژیست موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «خوش بینی ناشی از تولید واکسن کرونا در حال کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلاست. افت قیمت به زیر 1800 دلار می تواند مقدمه کاهش بیشتر قیمت باشد.»

بیشترین افت قیمت ماهانه طلا در ۴ سال گذشته

راز آسمان پایتخت

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 1.02 درصد کاهش به 1769 دلار و 51 سنت رسید. قیمت طلا در مسیر کاهش ماهانه 5.9 درصدی در ماه نوامبر قرار دارد که بیشترین افت ماهانه از نوامبر 2016 تاکنون است.

قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه 2021 با 0.89 درصد کاهش به 1772 دلار و 20 سنت رسید.

به گزارش تسنیم،کارشناسان معتقدند عامل دیگری که افزایش اشتها برای ریسک پذیری کمک کرد انتشار آماری بود که نشان داد فعالیت کارخانجات چینی در ماه نوامبر سریعترین رشد را در طی بیش از 3 سال گذشته داشته است. اکنون سرمایه گذاران در انتظار سخنان جرومی پاول رئیس فدرال رزرو در کنگره هستند تا سرنخ هایی از مسیر آینده سیاست های پولی آمریکا به دست بیاورند.

 

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم طلا و ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز