قیمت دلار در شیب سقوط

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با افزایش تقاضای یورو و پوند، قیمت دلار جهانی در شیب نزولی به حرکت خود ادامه داد و یک قدم عقب رفت.

به گزارش کاماپرس؛ اگرچه در روزهای گذشته شاخص قیمت دلار در ایران مجددا سیر صعودی به خود گرفت و دیروز به مرز ۲۳ هزار تومان هم رسید، اما شاخص دلار جهانی در ادامه عقبگردهای خود ۹۲ واحد عقب نشست.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۹۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۳ دلار اعلام شد.

دلایل سقوط دلار

بن بست مالی ایجاد شده در آمریکا، با ناامیدی معامله گران، حالا تاثیرش را بر شاخص دلار گذاشته است. بانک مرکزی امریکا در آخرین نشست هفتگی خود بار دیگر بدون انجام هیچ اقدام جدیدی بر تعهد خود به حمایت از بازارهای مالی و تداوم تداوم اجرای برنامه های فعلی تاکید کرد و به نظر می رسد که دست بانک مرکزی برای اجرای اقدامات حمایتی بیشتر خالی تر از قبل شده است.

راز آسمان پایتخت

آسیب بیشتر اقشار کم درآمد، در نبود بسته حمایتی

اینطور که رویترز گزارش داده، دولت و کنگره آمریکا هم نتوانسته اند به توافقی با یکدیگر برای اجرای یک بسته حمایتی برسند و اصرار دموکراتها روی موضع قبلی خود، نگرانی ها از باقی ماندن رشد اقتصادی در سطوح پایین و آسیب بیشتر به اقشار کم درآمد را تشدید کرده است.

افزایش نرخ تورم به دنبال بازگشایی کسب و کارها

با بازگشایی مجدد کسب و کارها و افزایش تزریق نقدینگی توسط بانک مرکزی به بازارهای مالی، تورم آمریکا صعودی محسوس را تجربه کرد تا جایی که متوسط نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ۱۲ ماه منتهی به ژوییه با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح یک درصد رسید.

این نرخ تورم که بالاترین سطح تورمی ثبت شده در آمریکا در هفت ماهه اخیر بوده، همچنین بزرگ ترین افزایش ماهانه تورم آمریکا از ژانویه ۱۹۹۱ بدین سو نیز محسوب می شود. برخی از کارشناسان هشدار داده اند در صورت کاهش بیشتر نرخ بهره و تداوم روند تزریق نقدینگی، باز هم شاهد افزایش تورم باشیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “قیمت دلار در شیب سقوط

  1. بلال حبشی گفته:

    خیلی دلم براشون سوخت .خوبه که بیان اون 1 درصد تورم را هم بدن به ما که مال ما بشه 501 عیبی نداره ما عادت داریم .حیفه اونا به زحمت بیفتن

  2. هموطن گفته:

    احتمالا شخص ناظر سقوط دلار را از ارتفاع آویزان کرده اند و در این حالت ناظر سقوط دلار است. می بیند ارزش دلار به سمت پاهایش در حال حرکت است….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز