قیمت دلار در انتظار نتیجه مذاکرات عراق

در حالی که دلار به نرخ 27 هزار و 872 تومانی رسیده و فاصله بسیار کمی با کانال 28 هزار تومانی دارد، برخی کارشناسان و فعالان بازار خبر از سیگنال جدید کشور عربستان برای تغییر مسیر این ارز خارجی داده‌اند. قیمت دلار نسبت به دیروز 191 تومان افزایش پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حالی که همه منتظر اخباری از سمت وین درباره از سرگیری مذاکرات برجام بودند، اکنون مسئله شروع مذاکرات ایران و عربستان در مرکز توجهات فعالان بازار ارز قرار گرفته است. طی روز گذشته اخبار جدیدی درباره شروع مذاکرات ایران و عربستان در کشور عراق منتشر شده و طرف میزبان هم به شدت نسبت به آینده این رویداد ابراز خوش بینی کرده است. به گزارش خبرنگار وال استریت ژورنال، در این دور مذاکرات علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و عادل اجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان، با یکدیگر گفت و گو خواهند داشت.

نقش عربستان در مشکلات ارزی ایران

به گفته فعالان بازار ارز، از آغاز نوسانات قیمتی زیاد دلار در ایران، عربستان و امارات دو کشوری بودند که با تحریم‌ها و کارشکنی‌های مداوم و ایجاد مشکلاتی با کشور موج افزایش قیمت‌ها را تشدید کردند. به نظر هر گونه تفاهم با عربستان تا حد زیادی باعث کاهش فشارها می‌شود و اوضاع ایران در خاورمیانه را بهبود می‌دهد. البته عده‌ای از فعالان حوزه ارزی معتقدند که هرگونه توافق با عربستان سرآغاز جدیدی برای گسترش ارتباطات بین المللی و احیای هر چه سریع‌تر برجام است.

راز آسمان پایتخت

پیش از این خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، به نقل از دو منبع عراقی، خبری را مبنی بر نشست ایران و عربستان در بغداد طی یک هفته گذشته منتشر کرد. طبق اظهارات یک مقام عراقی، طی دیدار قبل مشکلات میان دو کشور، طبق نقشه توافق از قبل تعیین شده، مورد بحث قرار گرفت. تاکنون نام این مقام عراقی فاش نشده است.

گفتنی است یورو، دیگر ارز پرمتقاضی بازار، امروز 32 هزار و 608 تومان شد. نرخ پوند هم نسبت به دیروز 17 تومان کم شد و به مرز 38 هزار و 75 تومانی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز