قیمت دلار به مرز داغ 25800 تومان عقب نشست

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بنا به اعلام رسانه ها نرخ دلار در بازار آزاد، در اولین روز هفته با کاهش قیمت مواجه شد و به مرز مهم و داغ 25800 تومان عقب نشست.

به گزارش کاماپرس، نزدیک شدن به روزهای سالگرد ترور سردار سلیمانی ، سطح تنش ها را در روابط ایران و آمریکا افزایش داده و این امر به عنوان یک عامل روانی و محرک افزایش نرخ ها در بازار ارز عمل می کند. با این حال بازار ارز با کاهش تقاضای سفته بازان و خریداران دلار برای جایگزین پس اندازهای ریالی مواجه است و بخشی از تقاضای دلار در حال حاضر به سوی سکه و بورس رفته است. نوسان در بازارهای موازی نیز چندان قابل توجه و جذاب نیست و هیچ یک از دو بازار طلا و بورس نمی توانند جایگزین مناسبی برای دلار در شرایط کنونی باشند.

به این ترتیب به نظر می رسد در صورت عبور از شرایط کنونی و برگزار شدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی بازارهای ارز، طلا و بورس همزمان روند نزولی را در پیش بگیرند.

در بازار غیررسمی ارز نرخ دلار امروز 6 دی ماه بر اساس گزارش دنیای اقتصاد به 25 هزار و 800 تومان رسید. مرز 25800 تومانی در واقع نقطه ای بوده است که دلار طی دو هفته اخیر اغلب زیر آن حرکت کرده و نتوانسته این مرز را رد کند. با این حال هر گاه دلار روی این مرز قرار گرفته تب و تاب معامله گران نیز برای معامله اسکناس آمریکایی افزایش داشته است.

راز آسمان پایتخت

ضمنا امروز قیمت دلار در بازار متشکل ارزی نیز با کاهش ۰.۵۷ درصدی، از ۲۵,۶۰۵ (بیست و پنج هزار و ششصد و پنج ) تومان به ۲۵,۴۶۰ (بیست و پنج هزار و چهارصد و شصت ) تومان رسید. نرخ یورو در بازار آزاد، امروز شنبه 6 دی ماه 1399به ۳۱,۷۵۱ (سی و یک هزار و هفتصد و پنجاه و یک ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز