قیمت خانه 15 درصد ارزان شده است نه یک درصد!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با رد آمارهای بانک مرکزی و مرکز ملی آمار مبنی بر کاهش 1 درصدی قیمت مسکن اظهار کرد: آمارهای ما نشان می دهد قیمت مسکن 10 تا 15 درصد ارزان شده است.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد تنها واقیت مسلم فعلی در بازار مسکن کاهش شدید تعداد معاملات است اما در مورد روند قیمت ها در این بازار هر نهاد ذیربط آمار و اطلاعاتی می دهد که با آمارهای دیگر نهادها در تناقض قرار می گیرد.

تناقض این آمارها متقاضیان خرید و فروش مسکن را نیز دچار سردرگمی می کند چرا که اگر کاهش 15 درصدی قیمت واحدهای مسکونی – آن گونه مشاوران املاک می گویند – صحت داشته باشد تصمیم برای خرید یا فروش ملک به کلی متفاوت از زمانی است که قیمت ها در بازار تنها 1 درصد کاهش یافته باشد.

مصطفی قلی خسروی رئیس باسابقه اتحادیه مشاوران املاک تهران به صراحت می گوید: آمارهای مراکزی را که کاهش قیمت مسکن را 1 درصد اعلام کرده اند، قبول ندارد.

فروشنده متری 10 میلیون کوتاه آمده اما کسی خریدار نیست!

راز آسمان پایتخت

این مقام مسئول در اتحادیه مشاوران املاک نکته دیگری را نیز مورد تاکید قرار می دهد؛ این که در حال حاضر تعداد فروشنده‌های بازار مسکن چند برابر خریداران است.

خسروی با بیان مثالی وضعیت بازار را این گونه توضیح می دهد: مالکی که قصد فروش آپارتمان خود را داشت دو ماه قبل آپارتمانش را متری ۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری کرده بود اما حالا همان آپارتمان را ۳۰ میلیون تومان قیمت گذاشته  با این حال خریداری پا پیش نمی گذارد.

وی بار دیگر با رد کاهش قیمت 1 درصدی در بازار مسکن که توسط بانک مرکزی و مرکز ملی آمار مطرح شده است، گفت: از مسئولان این نهادها می‌خواهم که با آمار غلط مردم را نگران نکنند  و بگذارند با ارزان شدن مسکن مردم و خریداران مسکن نفس بکشند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه مشاوران املاک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز