قرعه کشی خودرو به کام دلالان؛ لاتاری ۴ میلیون نفری برای ۳۰ هزار خودرو

لست سکند

۴ میلیون متقاضی در قرعه کشی ایران خودرو شرکت کردند، در حالی که این قرعه کشی فقط برای ۳۰ هزار خودرو انجام شده بود.

به گزارش کاماپرس، عدد عجیب ۴ میلیون متقاضی برای ۳۰ هزار خودرو، در حالی ثبت شد، که خیلی ها تصور می کردند با انجام قرعه کشی دیگر جلوی سودجویی دلالان در بازار خودرو گرفته می شود‌. اما گزارشها نشان می دهد بازهم بازار کارت ملی اجاره ای در قرعه کشی های خودرو همچنان داغ داغ است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل قیمت خودرو و کوتاه کردن دست دلالان از این بازار راهکار جدیدی به کار گرفتند. راهکاری که چندین ماه از اجرای آن برای کنترل قیمت خودرو توسط می‌گذرد، پیش‌فروش خودرو به صورت قرعه‌کشی است و هم‌چنین شرایطی از قبیل اختصاص هر خودرو به یک کد ملی، عدم اجازه فروش خودرو تا یک‌سال و… نیز برای جلوگیری از تجاری سازی این وسیله نقلیه اندیشیده شده بود که هرکدام از این موارد نیز با روش‌هایی خاص دور زده شد.

راز آسمان پایتخت

بخت آزمایی با کد ملی اجاره ای

به گزارش ایسنا دلالان برای دور زدن این روش اقدام به خرید گروهی کد ملی افراد بی‌بضاعت کرده و با پرداخت چند میلیون به این افراد، عملاً شانس بالایی برای تصاحب خودروهای صفر در فرآیند قرعه‌کشی دارند، با این روش، می‌توان پیش‌بینی کرد که حدوداً اکثریت این خودروها به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده و هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت از رسیدن خودرو به افرادی که واقعاً احتیاج به خودرو دارند، عملی نشده‌است.

شاهد این مثال قرعه‌کشی پیش فروش فوری و یک‌ساله شرکت ایران‌خودرو در مهرماه امسال است که به صورت همزمان برگزار شد. در این دو قرعه‌کشی، در مجموع ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۶۵۳ نفر در وبسایت شرکت ایران خودرو ثبت‌نام کردند، این در حالی است که در مجموع این دو قرعه کشی همزمان، ۳۱ هزار و ۴۵۰ دستگاه خودرو به برندگان رسید، با یک محاسبه ساده می‌توان گفت شانس پیروزی در این قرعه کشی‌ها به طور میانگین ۰.۷ درصد است که عملاً به معنای این است که این رخداد بیشتر شبیه به یک بخت‌آزمایی است تا انتخاب تصادفی!

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز