برندگان قرعه کشی ایران خودرو و سایپا به خوش‌قولی خودروسازان امیدوار باشند؟

آمارهایی که دو شرکت بزرگ خودروساز ایران از رشد تولید خود در سال 99 می دهند برندگان قرعه کشی ایران خودرو و سایپا را به تحویل خودروهای خود در موعد مقرر امیدوار می کند اما آیا این امیدواری واقع بینانه است؟

به گزارش کاماپرس، خودروهای پیش فروش شده و تحویل داده نشده گره کور دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا به شمار می رود که اعتبار این دو شرکت را به شدت خدشه دار کرده و نارضایتی خریداران را نیز در پی داشته است.

از ابتدای سالجاری این دو خودروساز با تحولات مدیریتی در راس شرکت ها و نیز در وزارت صنعت مواجه شده اند و اکنون آمارهایی از رشد تولید و تحویل خودروهای به تعویق افتاده توسط مدیران آنها داده می شود.

در این میان خودروسازان علاوه بر تعهدات قبلی ، تعهداتی نیز در طرح های پیش فروش و فروش فوق العاده امسال به عهده گرفته اند و حالا برندگان قرعه کشی ایران خودرو و سایپا این دغدغه را دارند که خودروی آنها به موقع تحویل می شود یا خیر.

روزنامه ایران در گزارش امروز خود، این موضوع را مورد بررسی قرار داده و نوشته است؛ خودروسازان بزرگ کشور وعده دادند که نیمه دوم امسال مردم دیگر با خلف وعده‌ آنها روبه‌رو نمی‌شوند و در موعدی که در قراردادشان آمده، خودروی خود را تحویل  می‌گیرند.

آریاک سفر

این گفته برای متقاضیان فراوانی باورکردنی نیست چرا که از سال‌های گذشته شرکت‌های خودروسازی نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و در تمام دوره‌ها خودروها با تأخیر به دست مردم رسیده است.

همه چیز به حل مشکل تامین قطعه و ارز بستگی دارد

بهرام شهریاری، یکی از فعالان صنعت قطعه‌سازی درباره اینکه آیا شرکت‌های خودروسازی می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند، به «ایران» گفت: «شرکت‌های خودروسازی در شرایطی می‌توانند به تعهدات خود پایبند باشند که مشکلی در تأمین قطعه و ارز وجود نداشته باشد؛ اگر مشکلات عنوان شده پابرجا باشد، قطعاً شرکت‌های خودروسازی نمی‌توانند در موعد مقرر خودروهای مشتریان را تحویل دهند.»

درخواست ارزی مدیران خودروسازی از بانک مرکزی

در این میان مدیران خودروسازی عنوان کردند که اگر بانک مرکزی تخصیص ارز را با سرعت بیشتری انجام دهد، می‌توان قطعات مورد نیاز خودروهای ناقص که چند ماهی است کف پارکینگ‌ها مانده است را ترخیص کرد و خودروها را به مردم داد.

بلاتکلیفی تعداد قابل توجهی از پیش خرید کنندگان خودرو

بررسی‌های میدانی خبرنگار روزنامه ایران نشان می‌دهد برخی از افرادی که در سال 97 نسبت به ثبت نام خودرو اقدام کردند هنوز نتوانسته‌اند خودروی خود را تحویل بگیرند؛ شرکت خودروساز هم با آنکه می‌داند، خودروی ثبت نام شده تولید نخواهد شد نسبت به تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان خودرو هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و در برابر اعتراضات مردم هم سکوت کرده است.

در برخی از خودروها، خودروسازان به سمت تحویل خودروهای جایگزین رفتند اما گروه قابل توجهی تکلیف‌شان مشخص نشده است و حال معلوم نیست که در نیمه دوم سال جاری قرار است چه اتفاقی رخ دهد و آیا شرکت‌های خودروسازی می‌توانند مردم را راضی کنند؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار  خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز