قبل از خرید خودرو دست دوم به این موارد دقت کنید

تور لحظه آخری-کاماپرس

خرید خودرو دست دوم دردسرهای زیادی دارد و این دردسرها زمانی بیشتر خواهد شد که پیش از خرید بررسی‌های لازم صورت نگیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بررسی کامل خودرو یک اصل بسیار مهمی است که هنگام خرید خودرو دست دوم باید رعایت شود. اگر سهل‌انگاری در بررسی خودرو صورت گیرد و فرد متوجه قسمت‌های آسیب دیده خودرو نشود متضرر شده و هزینه‌هایی نیز باید برای تعمیر به علاوه قیمت خودرو بپردازد. اما چک لیست فنی خرید خودروی کاکرده چه چیزهایی است؟

بررسی‌های فنی پیش از خرید خودرو دست دوم

اولین کاری که باید پیش از خرید خودرو انجام شود بررسی موتور است. اگر قسمت موتور خودرو بسیار کثیف و به هم ریخته باشد نشانگر عدم سرویس شدن آن است. البته تمیزکاری بیش از حد نیز ممکن است نشانگر مشکلاتی باشد که به سبب پنهان کردن ایرادات موجود صورت گرفته است. خریدار باید دقت کند که هیچ‌گونه نشتی در اتصالات و موتور وجود نداشته باشد. خریدار باید سطح روغن موتور، واشر سرسیلندر، رنگ دود اگزوز، چراغ روغن، رادیاتورو شیلنگ‌های ماشین را کاملا بررسی کند.

گیربکس را می‌توان قطعه‌ای اساسی در ماشین دانست که معیوب بودن آن سلامت خودرو را به خطر می‌اندازد. گیربکس وظیفه انتقال گشتاور تولیدی به خطوط انتقال و میل گاردان را دارد همچنین سبب ایجاد تعادل سرعت موتور و سرعت ایجاد شده در چرخ‌ها می‌شود. بنابراین اگر فردی قصد خرید خودرو دست دوم را دارد باید این قطعه را به صورت کامل بررسی کند.

راز آسمان پایتخت

کلاچ نیز وظیفه تعویض دنده، خلاص کردن خودرو همچنین برقراری انتقال نیرو میان موتور و گیربکس را دارد که وظایف‌ها در مجموع این قطعه را به اجزای اصلی سیستم انتقال نیرو تبدیل کرده است. بنابراین راننده هنگام خرید خودرو باید نرمی تعویض دنده همچنین نقطه جداسازی کلاچ را نیز تست کند.

چگونه می‌توان مشکلات خودرو دست دوم را متوجه شد؟

نکته مهم آن است که خریدار باید بدنه، شاسی و رنگ خودرو را بادقت چک کند. البته بهتر است نسبت به نقاط کوچک بدون رنگ بدنه، درب یا گلگیر حساسیت نشان داده نشود زیرا می‌توان آن را ارزان‌تر خریداری کرد. ولی برخی آسیب‌دیدگی‌ها نشانگر تصادفی بودن آن خودرو خواهد بود که حتی ممکن است در اثر تصادف به قسمت‌های فنی نیز آسیب وارد شده باشد. پس بنابراین اگر بخش زیادی از خودرو رنگ‌ خورده بود ممکن است خودروی فروشی تصادفی باشد.

خریدار خودرو دست دوم همچنین باید نسبت به ساییدگی نامتوازن چرخ‌ها و تایرهای خودرو نیز حساسیت نشان دهد زیرا ممکن است این مشکل در اثر مشکلات فنی در سیستم فرمان و بالانس چرخ‌ها بوجود آمده باشد. همچنین لاستیک‌های صاف شده سبب ترکیدن ناگهانی تایرها می‌شود که این امر خطرات فراوانی را برای راننده و سرنشینان ایجاد خواهد کرد.

یکی از سیستم‌های بسیار مهم و حیاتی خودرو را می‌توان سیستم خنک‌کننده موتور نام برد زیرا سبب کار کردن موتور خودرو در دمای استاندارد می‌شود و اجازه بالا یا پایین آمدن دما را نمی‌دهد. به همین خاطر اگر اختلالی در این سیستم وارد شده باشد سبب آسیبب جدی به موتور خواهد شد و هزینه گزافی را برعهده خریدار خواهد گذاشت.

چک کردن کابین و تست رانندگی پیش از خرید خودرو دست دوم

یکی از مهم‌ترین کارهایی که یک خریدار خودرو دست دوم باید انجام دهد چک کردن داخل خودرو خواهد بود. فرد باید دنده، فرمان، پدال‌ها، چراغ‌های پشت آمپر، باز و بسته شدن درها و امکانات برقی ماشین را باحوصله و دقت کافی بررسی کند. اگر داخل خودرو ساییدگی‌های بسیاری مشاهده شد نشانگر کارکرد بالای خودرو و تحت فشار بودن آن خواهد بود. اگر داخل خودرو تمیز یا قابل قبول بود نشان می‌دهد که وضعیت فنی این اتومبیل نیز به همان صورت است.

آسیب یا معیوب بودن برخی بخش‌های خودرو با رانندگی مشخص خواهد شد پس بسیار مهم است که با خودرو تست رانندگی انجام شود. خودرو باید با استارت اول روشن شود و روشن کردن همزمان چراغ‌ها، سیستم صوتی و فندک نباید به ماشین فشاری وارد کند.

بهتر است راننده در مسیری 50 کیلومتری مشغول رانندگی شود و لرزش فرمان، خروج از خط، جا رفتن راحت فرمان، صدای خودرو و… را به صورت کاملا دقیق بررسی کند.

انتهای پیام

مرتبط با : خودرو45
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز