فولادسازان چین در برابر رقبای ارزان فروش روس کم آوردند!

فولاد چین
لست سکند

چینی ها که خود به ارزان فروشی و دامپینگ در صنعت فولاد شهرت دارند اکنون مدتیست با ارزان فروشیِ فولادسازان روس، دست و پنجه نرم می کنند و سودشان کاهش یافته است!

به گزارش کاماپرس، قیمت محصولات فولاد صادراتی و حجم تجارت فولاد چین در دو هفته گذشته کاهش یافت و قیمت نورد گرم HRC با مبدا چین برای هفتمین هفته متوالی سقوط کرد.

منابع بازار، صادرات محصولات فولادی ارزان قیمت روسیه را عامل فشار نزولی بر قیمت ها دانسته و آنرا مقصر می دانند. موسسه Mysteel قیمت صادراتی ورق گرم SS400 با ضخامت 4.75 میلی متر را در 2 جولای 888 دلار در هر تن FOB بندر تیانجین-شمال چین ارزیابی کرد که 15 دلار دیگر کاهش هفتگی داشت. این کاهش نسبت به یک هفته قبل به مراتب بیشتر است.

صادرکنندگان فولاد روسیه تا قبل از اعمال عوارض صادراتی در اول ماه آگوست، تمام تلاش خود برای استفاده از فرصت محدود باقی مانده را به عمل می آورند. ارزان فروشی روس ها فقط گریبان گیر چینی ها نیست چرا که در حال حاضر با وجود محصولات فولادی ارزان قیمت ساخت روسیه در بازار، مدیریت‌کردن کسب و کارهای مرتبط با فولاد سایر کشورها نیز واقعاً دشوار شده است.

در تحولی دیگر نشریه Mysteel Global گزارش داده است که تولید روزانه فولاد خام در بین کارخانه های عضو انجمن آهن و فولاد چین (CISA) از 11 تا 20 ژوئن حدود 5.5 درصد یا 131 هزار و 933 تن در روز کاهش یافت. دلیل این کاهش، محدودیت تولید در استان های بزرگ فولادسازی مانند هبی، شانشی و شاندونگ از 24 ژوئن برای جشن بزرگ یکصد سالگی حزب کمونیست در اول جولای در پکن بود.

راز آسمان پایتخت

اطلاعات سیسا نشان می دهد برای کل ماه ژوئن، تولید روزانه فولاد خام در میان کارخانه های عضو CISA با 0.8 درصد کاهش ماهانه به 2.33 میلیون تن در روز به طور متوسط رسید، هر چند که این عدد هنوز 14.1 درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز