فروش بیمه عمر نیاز به تخصص دارد

بیمه عمر

ضریب نفوذ بیمه جایگاه صنعت بیمه هر کشوری را در مقایسه با کل اقتصاد آن کشور مشخص می‌کند، یکی از شاخص‌های توسعه و ترقی صنعت بیمه در هر کشور ضریب نفوذ بالای بیمه‌ای در آن کشور است. ضریب نفوذ از نسبت حق بیمه تولید شده به تولید ناخالص ملی محاسبه می‌شود.

به گزارش کاما پرس، سیدحسین سلیمی نایب‌رئیس ‌هیات‌مدیره شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در یاددادشتی نوشت: بالا بودن ضریب نفوذ بیمه درحالی از مولفه‌های تاثیرگذار در اقتصاد کشورها محسوب می‌شود که برای رشد آن، برنامه‌های مدون و منسجمی‌در نظر گرفته شده است؛ به ویژه در رابطه با بیمه‌های عمر و زندگی که به یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین بیمه‌ها در جهان تبدیل شده است.
این برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات سبب شده تا به بیمه عمر یک نگاه سرمایه‌گذاری امن و سودآور وجود داشته باشد که پوشش‌های بیمه‌ای گسترده را ارائه می‌دهد و ریسک زندگی افراد را در مورد آینده و خطرات احتمالی آن به شرکت‌های بیمه منتقل می‌کند. نتیجه هم اینکه طبق آمارها، بخش زیادی از بیمه‌های صادر شده در کشو‌رهای توسعه یافته به بیمه‌های عمر و زندگی اختصاص دارد و ضریب نفوذ این رشته بیمه‌ای در این کشورها به بالای ۵۰ درصد می‌رسد. در واقع افراد دوراندیش و آینده‌نگر با هر توان مالی، با پس‌انداز مبلغی به صورت ماهانه یا سالانه با عنوان حق ‌بیمه، علاوه بریک اندوخته مالی مطمئن برای آینده، از امکانات و پوشش‌‌های بیمه عمر هم برخوردار می‌شوند.

به هرحال شکی نیست فروش این رشته بیمه‌ای در کشور ما هم باید رشد کند و از جایگاه بهتری برخوردار شود. بی‌تردید ضریب نفوذ 15 درصدی بیمه‌های عمر در کشور ما موید این موضوع است که هنوز در رشد این بیمه‌نامه اول راه هستیم و همچنان برای افزایش ضریب نفوذ آن باید برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات زیادی انجام شود. یکی از پیش‌نیازهای این کار توسعه فرهنگ بیمه است که البته این مهم در کوتاه‌مدت ممکن نیست و لازم است از همان مرحله آموزش و پرورش آغاز و در نهایت از طریق اطلاع‌رسانی و تبلیغات توسعه یابد. تجربه نشان داده است، افرادی که فاقد پوشش بیمه‌نامه عمر و زندگی هستند، یا از نقش مهم این بیمه‌نامه بی‌اطلاع هستند یا اطلاعات اندکی از مزایای آن دارند. یا به دلیل انتخاب نامناسب این بیمه‌نامه با توجه به نیازو شرایطشان، از خرید پشیمان شده‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد، در تمامی ‌این موارد به نظر می‌رسد که نقش شبکه‌های فروش و نمایندگی‌های بیمه، بسیار حائز اهمیت است. بی‌تردید شبکه‌های فروش از بخش‌هایی هستند که می‌توانند با در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم به متقاضیان خرید بیمه‌های عمر و زندگی، با توجه به شرایط زندگی، معیشت، بیماری و… افراد را مجاب به خرید کنند. ما نیاز داریم در بحث بیمه‌نامه‌هایی همچون عمر و زندگی که اختیاری است و از تنوع بسیار زیادی هم برخوردار است، توضیح و تبلیغات بیشتری صورت گیرد تا مردم نسبت به مزیت‌های این بیمه‌نامه آگاه‌تر شوند.

راز آسمان پایتخت

در آخر نکته قابل توجه این است که شیوع کرونا و تهدیداتی که این بیماری همه‌گیر جهانی در مدت اخیر ایجاد کرده است، لزوم وجود یک نظام حمایتی کامل و قابل اعتماد را در زندگی افراد جامعه بیش از گذشته حائز اهمیت کرده است و بیمه‌ها از بخش‌هایی هستند که با توجه به مکانیزم حمایتی‌شان، می‌توانند بخشی از این نگرانی‌ها و تهدید‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف و با بروز چنین تهدیداتی، تحت پوشش قرار دهند و از نگرانی افراد جامعه بکاهند. از این رو ضروری است تا به بهانه به وجود آمدن این شرایط، شرکت‌های بیمه از فرصت استفاده کرده و نسبت به اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده دراین زمینه اقدام کنند. با پیش‌بینی تداوم روند افزایشی در فروش بیمه‌نامه عمر، امید می‌رود شرکت‌های بیمه با به کارگیری روش‌های موثر، بتوانند گامی‌ در جهت رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور بردارند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه زندگی خاورمیانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز