فرصت دیدار ییلاقات مشهد با بهترین نرخ بلیط هواپیما

شهر مشهد از نظر جغرافیایی در میان منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد. به همین دلیل ییلاقات آن، آب‌وهوای بسیار مطلوبی دارد. روستاهای اطراف این شهر از اصلی‌ترین جاذبه‌های مشهد محسوب می‌شوند. اگر قصد سفر به این شهر معنوی را دارید، روی جاذبه‌های طبیعی فراوان در اطراف این شهر، می‌توانید حساب ویژه‌ای باز کنید. با خرید بلیط هواپیما تهران مشهد، زمان بیشتری جهت گشت‌وگذار در ییلاقات مشهد خواهید داشت و هیچ چیزی را از دست نخواهید داد.

کاماپرس در ادامه به معرفی چند نقطه ییلاقی اطراف مشهد می‌پردازد.

زشک، روستایی عالی با آب‌وهوای دلپذیر

یکی از معروف‌ترین روستاهای اطراف مشهد روستای زشک است. زشک، در جنوب رشته کوه بینالود قرار دارد. جمعیت این روستا در فصل بهار و به خصوص تابستان به دلیل آب‌وهوای دلپذیر آن افزایش می‌یابد. از جاذبه‌های این روستا می‌توان به چشمه قلقلی، قله شیرآباد، دره ناهل و قله چمن اشاره کرد. روستای زشک تا مشهد تقریبا به اندازه یک ساعت با ماشین فاصله دارد.

خدر، روستای باستانی به قدمت هزار سال

خدر یکی از روستاهای اطراف مشهد است که مانند زشک از توابع طرقبه و شاندیز محسوب می‌شود. موقعیت جغرافیایی این روستا به گونه‌ای است که در دره واقع شده است. به جهت رویش گیاهان وحشی و خاردار در منطقه و به دلیل وزش باد به نواحی اطراف، این روستا در ابتدا به نام خدره نام‌گذاری شد که البته پس از مدتی به خدر تغییر نام داد. کلمه خدر در زبان محلی به معنای گیج شدن است. روستای خدر مشهد را می‌توان روستای تاریخی این منطقه با قدمت هزار سال معرفی کرد. آبنما و آتشکده روستا از جمله جاذبه‌های تاریخی خدر به حساب می‌آید.

راز آسمان پایتخت

شاندیز یکی از معروف‌ترین روستاها

شاندیز، معروف ترین روستای اطراف مشهد است. احتمالا هرکسی که یکبار به مشهد سفر کرده باشد، اسم و رسم این منطقه ییلاقی را شنیده باشد. این روستا به دلیل دره‌های پرآب و محیط سرسبز و زیبایش شهرت دارد. گیلاس شاندیز بسیار معروف است و کباب شیشلیک در رستوران‌های آن پرآوازه‌تر از هر مکان دیگری است. از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به پیست اسکی ابرده، پارک جنگلی شاندیز، رصدخانه نجوم و پیست موتورسواری ویرانی اشاره کرد.

روستای عنبران با عطری دل انگیز

روستای عنبران تنها محدود به جاذبه‌های طبیعی نیست، بلکه علاوه‌بر ویژگی‌های طبیعی، امکانات رفاهی خوبی برای شهروندان و گردشگران در اختیار دارد. از جمله امکانات رفاهی این روستای ییلاقی می‌توان به رستوران‌ها و واحدهای پذیرایی متنوع آن اشاره کرد. جالب است بدانید نام این روستا برگرفته از علف‌های خوشبوی این منطقه است که به‌طور طبیعی رشد می‌کنند.

روستای پلکانی و تاریخی کنگ

روستاهای پلکانی ایران کم نیستند و روستای کنگ نمونه‌ای از آن در مشهد است که می‌توان به آن اشاره کرد. این روستای زیبا توانسته تا طبیعت و معماری را در هم آمیخته و یکی از زیباترین مناطق روستایی را ایجاد کند. معنی کنگ هم به قلعه محکم و هم به پرنده‌ای با چنگال‌های قوی اشاره دارد. از جاذبه‌های کنگ که یکی از بهترین روستاهای اطراف مشهد است می‌توان به مهمانسرای باستانی شاه عباس و گورستان قدیمی آن اشاره کرد. در این روستا میوه‌های تازه مانند زرشک، گردو، توت، آلو و بادام به وفور یافت می‌شود.

روستای ده سرخ

این روستا را به خاطر خاک سرخش ده سرخ می‌نامند. مردم محلی معتقدند که حضرت امام رضا(ع) یک بار در آن‌جا توقف کرده و نماز خوانده‌اند. همچنین معتقدند به برکت حضور امام در این روستا، چشمه‌ای ایجاد شده که به آن چشمه زمزم می‌گویند.

روستای جاغرق

این روستا آب‌وهوای کوهستانی دارد و دره‌های سرسبز و باغ‌های میوه آن از محبوبیت بالایی برخوردار است. چشمه، آبشارها و طبیعت زیبای روستای جاغرق، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از این رو امکانات گردشگری مانند رستوران‌های مختلف و اقامتگاه‌های بوم گردی با امکانات خوب در این روستا ایجاد شده است. از جاذبه‌های جاغرق می‌توان به گورستان آن اشاره کرد. دوران باستان‌شناسی آن به سلسله تیموری و اوایل قاجار برمی‌گردد.

اخلمد، روستایی محبوب

اخلمد و آبشارهای زیبای آن، یکی دیگر از روستاهای زیبا و باستانی اطراف مشهد است. آبشارهای این روستا بسیار خاص است و گفته می‌شود که در طول تاریخ هنگام حمله دشمنان به خراسان، مردم به این آبشارها و کوه‌ها پناه می‌بردند.

بهترین نرخ بلیط هواپیما تهران مشهد

آژانس هواپیمایی یوتراوز پروازهای بسیاری را به اقصی نقاط ایران پوشش می‌دهد. یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های این آژانس به بلیط هواپیما تهران مشهد اختصاص دارد. وبسایت این مجموعه ارزان‌ترین بلیط هواپیما تهران مشهد را در بازه زمانی گذشته بررسی کرده و با فیلترهای موجود در سایت، بهترین قیمت‌ها را پیشنهاد می‌کند. رزرو بلیط هواپیما تهران مشهد چارتر و لحظه آخری در این مجموعه نیز امکان پذیر است. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت یوتراوز به آدرس utravs.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : یوتراوز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز