عوامل اثرگذار بر قیمت ورق استیل

قیمت ورق استیل - کاماپرس

‌ورق استیل، یکی از انواع ورق‌ فولادی است که به واسطه برخورداری از ویژگی‌هایی همچون ضد زنگ بودن و سطح براق و درخشنده در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارد.

به گزارش کاماپرس، ورق استیل یا همان ورق‌ فولادی ضد زنگ، علاوه بر ظاهر زیبا و براق و تطبیق‌پذیری، استحکام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی از خود نشان داده و به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر صنایع مدرن تبدیل شده است. قیمت ورق استیل با توجه به وجود فلزات ارزشمندی مانند نیکل و کروم در آن، در مقایسه با دیگر ورق‌های فولادی کمی بالاتر است؛ با این حال، تعیین قیمت آن به عوامل متعددی بستگی دارد.

این گزارش به بررسی عوامل اثرگذار بر قیمت ورق استیل پرداخته است.

ورق استیل چیست؟

ورق استیل، یکی از محصولات پرکاربرد فولادی است که از ترکیب فلز خالص استیل با سایر عناصر همچون نیکل و کروم ساخته می‌شود. به ورق استیل، ورق استنلس استیل نیز گفته می‌شود که به واسطه آلیاژ موجود در آن، از خواص مکانیکی متفاوتی در مقایسه با دیگر ورق‌های فولادی برخوردار است. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ورق در ادامه بررسی شده است.

ضد زنگ بودن: یکی از عناصر به کار رفته در آلیاژ ورق استیل، کروم است که پس از ترکیب با اکسیژن هوا موجب تشکیل لایه‌ای از اکسید کروم روی ورق استیل می‌شود. این لایه موجب کاهش تماس هوا و فلز شده و از زنگ‌زدگی و خوردگی آن جلوگیری می‌کند.

راز آسمان پایتخت

مقاومت و استحکام بالا: کربن در آلیاژ ورق استیل موجب افزایش مقاومت و استحکام آن می‌شود و هرچه میزان کربن آن بیشتر باشد، استحکام ورق‌ نیز بالاتر می­رود.

قابلیت بازیافت: از دیگر ویژگی‌های ورق‌های استیل، قابلیت ذوب‌پذیری آن‌ها است که سبب شده، قابل بازیافت باشد.

دیگر ویژگی‌ها: از دیگر ویژگی‌های ورق استیل می‌توان به مقاومت بالا در برابر حرارت، قابلیت جوشکاری و عمر طولانی و مفید آن‌ اشاره کرد.

قیمت ورق استیل - کاماپرس

کاربردهای ورق استیل

ورق استیل، یکی از پرکاربردترین ورق‌های فولادی در صنایع گوناگون است. صنایع ساختمان سازی، سیمان و کاغذ، قطعات بزرگ کشتی، پمپ، لوازم خانگی، بدنه خودرو، کامیون و هواپیما، تانکر حمل مواد شیمیایی، لوازم الکتریکی مانند ترانسفورماتور و همچنین سقف ساختمان از جمله مهم‌ترین کاربران انواع ورق استیل به حساب می­‌آیند.

ورق استیل - کاماپرس

قیمت ورق استیل

قیمت ورق استیل با توجه به کاربردهای فراوان این محصول، برای تولیدکنندگان و فعالان صنایع گوناگون از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ورق استیل در ادامه آمده است.

نرخ ارز و دلار: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر نوسانات قیمت ورق استیل در بازار، تغییرات قیمت ارز و دلار است. با توجه به وارداتی بودن ورق استیل، نرخ دلار به صورت مستقیم بر قیمت ورق استیل تاثیر می­گذارد.

قیمت مواد اولیه: ورق استیل عمدتا از آهن، کروم، نیکل، مولیبدن و سایر عناصر آلیاژی تشکیل می­شود که قیمت هریک از آن‌ها مستقیما بر قیمت ورق استیل اثر می­‌گذارد. از میان این عناصر، قیمت نیکل تاثیر قابل توجهی بر قیمت ورق استیل دارد و در واقع قیمت این ورق به قیمت نیکل وابسته است.

عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا از دیگر عوامل تعیین‌کننده قیمت ورق استیل است. هرچه تقاضا بیشتر باشد، عرضه کمتر می­‌شود و قیمت افزایش پیدا می‌کند و به همین ترتیب، کاهش تقاضا نیز سبب کاهش قیمت کالا می‌­شود. محاسبه قیمت ورق استیل نیازمند بررسی عرضه و تقاضای کنونی و عرضه و تقاضای پیش‌بینی شده برای آینده است.

ویژگی‌های ورق استیل: یکی دیگر از مواردی که در محاسبه قیمت ورق استیل لحاظ می‌شود، ویژگی‌های ورق استیل اعم از میزان هر یک از مواد اولیه به کار رفته در تولید آن، میزان ضخامت، ابعاد و نوع ورق استیل است.

هزینه‌های حمل و نقل: هزینه‌های حمل و نقل ورق استیل نیز از دیگر مواردی است که رابطه مستقیمی با قیمت تمام شده ورق استیل دارد.

عوامل جانبی: از دیگر عواملی که در تعیین قیمت ورق استیل نقش دارد، می‌توان به عوامل سیاسی، نوسانات قیمت نفت، نوآوری جدید، تعطیلات، اپیدمی‌ها، سیاست‌های دولتی و نظایر آن اشاره کرد.

اطلاع از قیمت ورق استیل و خرید با «آیرومارت»

آیرومارت، یک کنسرسیوم معتبر از فعالان باتجربه صنعت فولاد است که با برخورداری از توان فنی و تیم متشکل از نیروی پیشکسوت، با هدف تامین نیازهای مشتریان در بازار فولاد، به ارائه خدمات ویژه می‌پردازد. این مجموعه جدیدترین روش‌های اقتصادی را اتخاذ کرده و در حوزه‌های متعددی همچون تامین انواع مقاطع فولادی، محصولات فلزی، مشاوره فنی، بازرگانی و بازاریابی و همچنین آموزش نیروی انسانی فعالیت می‎کند.

متقاضیان برای خرید ورق استیل با کیفیت بالا و قیمت منصفانه می‌توانند به صورت حضوری به آدرس تهران، خیابان نلسون ماندلا، بالاتر از بلوار میرداماد، کوچه تابان غربی، پلاک ۳۶ و به صورت غیرحضوری به وبسایت آیرومارت به آدرس iromart.com مراجعه کنند و ضمن اطلاع از قیمت روز ورق استیل، با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ در ارتباط باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز