علت خشکی پوست سر زنان چیست + درمان خانگی

خشکی پوست سر در خانم‌ها به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و با وجود اینکه علائمی شبیه به شوره سر دارد، ولی متفاوت از آن است. زمانی که پوست سر آب و رطوبت زیادی از دست دهد، دچار خشکی می‌شود و این وضعیت می‌تواند باعث خارش و پوسته پوسته شدن آن شود.

به گزارش کاماپرس، محصولات مراقبت از مو، آب‌وهوا و شرایط مختلف پوستی می‌تواند باعث خشکی پوست سر شود. در بعضی از موارد با تعویض شامپو یا بعضی درمان‌های خانگی این عارضه قابل درمان است، ولی در موارد حاد و جدی‌تر ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک وجود داشته باشد.

این گزارش به بررسی دلایل خشکی پوست سر زنان و معرفی بعضی از درمان‌های خانگی پرداخته است.

دلایل خشکی پوست سر

استفاده از شامپوهای قوی: خشکی پوست سر می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله استفاده از محصولات نامناسب برای شست‌وشو ایجاد شود. استفاده از شامپوهای بسیار قوی و خشن، چربی پوست سر را به صورت کامل از بین می‌برد و می‌تواند به مرور زمان باعث خشک شدن پوست سر شود. استفاده از موادی مانند الکل، فرمالدئید و پارابن شامپوها و محصولات مراقبی مو می‌تواند به مرور زمان باعث خشکی پوست سر شود. شستن بیش از اندازه موها و استفاده مداوم از محصولات مراقبت از مو می‌تواند باعث از بین رفتن رطوبت و ایجاد خشکی پوست سر شود.

شرایط آب وهوایی: شرایط آب وهوایی هم نقش زیادی در ایجاد خشکی پوست سر دارد. افراد در فصول سرد مثل پاییز و زمستان به میزان بیشتری خشکی پوست سر را تجربه می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

کم آبی بدن: کم آبی بدن و ننوشیدن آب به اندازه کافی از سایر عواملی است که در دهیدراته شدن پوست سر موثر است.

بیماری­های پوستی: اگزما پوست سر نیز یکی از اصلی‌ترین دلایل خشکی پوست سر محسوب می‌شود. خشکی و خارش، باعث پوسته پوسته شدن سر می‌شود. اگزما ممکن است در نتیجه آلرژی یا تماس با یک عامل تحریک ایجاد شده باشد. پسوریازیس پوست سر نیز از جمله بیماری‌های پوستی است که می‌تواند عامل خشکی پوست سر باشد.

کمبود ویتامین: ویتامین‌های ب 6، ب 12 و ویتامین ای برای سلامت پوست و مو ضروری بوده و کمبود آن‌ها می‌تواند در خشکی پوست سر نقش داشته باشد.

سایر عوامل: استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری و عادات نادرست غذایی در ایجاد خشکی پوست سر موثر است. اضطراب بیش از اندازه نیز باعث تغییرات هورمونی می‌شود که در ادامه ممکن است بر تعادل ph پوست تاثیر بگذارد. همچنین خشکی پوست سر ممکن است از عوارض مصرف بعضی از داروهای روانپزشکی باشد.

خشکی پوست سر-کاماپرس

درمان‌­های خانگی برای خشکی پوست سر

ماساژ پوست سر با روغن‌های طبیعی، یکی از بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای از بین بردن خشکی پوست سر شناخته می‌شود. این روغن‌ها را می‌توان با شامپو اضافه کرد یا به طور خالص روی پوست سر و ریشه سر ماساژ داد. روغن نارگیل دارای خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی است و با داشتن خواص ضدقارچی و ضد باکتریایی، می‌تواند به کاهش عفونت کمک کند.

روغن جوجوبا با توجه به خاصیت ضدالتهابی­اش به خوبی می‌تواند نقش موثری در درمان خشکی پوست سر ایفا کند. روغن درخت چای نیز خاصیت آنتی بیوتیکی قوی داشته و می‌تواند خشکی پوست سر و علائم آن را کاهش دهد و به همین دلیل در بسیاری از شامپوهای ضدخشکی، از روغن درخت چای استفاده می‌شود.

آلوئه ورا نیز دارای خاصیت ضدالتهابی است و به خوبی می‌تواند به کاهش تحریک کمک کرده و پوست را آبرسانی کند. سرکه سیب نیز خاصیت ضد التهابی دارد و با لایه‌برداری از پوست سر در درمان خشکی موثر است.

ترکیب جوش شیرین و روغن زیتون برای افرادی که در کنار خشکی پوست سر دچار شوره نیز هستند، انتخاب بسیار مناسبی است. این ترکیب دارای خاصیت ضد قارچی است و پوست را به خوبی لایه‌برداری و آبرسانی می‌کند. ترکیب ماست و تخم مرغ نیز یکی از درمان‌های خانگی برای خشکی پوست سر است.

استفاده از رنگ موی نامناسب، شیوه نادرست رنگ کردن مو و مسائل مرتبط با آن نیز می­تواند عامل خشکی پوست سر باشد که برای این منظور باید با مراجعه به سالن­‌های زیبایی معتبر و همچنین آموزش رنگ مو و مراقبت­‌های تخصصی، بر این مشکل فائق شد.

خشکی پوست سر-کاماپرس

انجام خدمات مو در سالن زیبایی “زینب مولایی”

سالن زیبایی زینب مولایی، یکی از بهترین و تخصصی‌ترین مراکز رنگ مو در تهران است. کادر حرفه‌ای این مجموعه خدمات زیبایی رنگ مو، احیای مو، ناخن و کاشت مژه را به متقاضیان ارائه می‌کنند. همچنین در صورتی که افراد تمایل به یادگیری جدیدترین تکنیک‌ها و متدهای روز در زمینه آموزش رنگ مو داشته باشند، می‌توانند از دوره‌های سالن زیبایی زینب مولایی استفاده کنند. آموزش رنگ مو برای هنرجویان به صورت حضوری، مجازی و اختصاصی بوده و افراد می‌توانند با توجه به نوع نیاز خود تکنیک‌ها را یاد بگیرند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس /https://zeynabmolaei.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آکادمی زینب مولایی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز