عزم فروشگاه های رفاه برای اعطای تسهیلات به بازنشستگان کشوری

لست سکند

به گزارش کاماپرس، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به منظور اعطای تسهیلات خرید به بازنشستگان کشوری با عنوان طرح «یاری» بین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، با بانک صادرات ایران و صندوق بازنشستگی کشوری یک تفاهم نامه امضا کرد. طبق این تفاهم نامه  تسهیلاتی به ارزش یک میلیون و دویست هزار تومان به این بازنشستگان پرداخت خواهد شد که نرخ کارمزد آن ۲ درصد بوده و از آخر فروردین تا پنج ماه در اقساط مساوی قابل بازپرداخت است. مجموع کل مبلغ این تسهیلات در هر دوره ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته، قابل تمدید تا سه دوره در هر سال است و رقم کلی آن در سال تا ۴۳ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد. به موجب استفاده از این تسهیلات توان خرید بازنشستگان کشوری در ایام پایانی سال، به میزان ۱۲ میلیون ریال افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛ حمایت همه‌جانبه از وضعیت معیشت بازنشستگان کشوری هدف و دغدغه اصلی این طرح عنوان شد.

دکتر رسول محمدی ، مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه در این مراسم با بیان اینکه برای اولین بار  نحوه پرداخت تغییر خواهد کرد و یک کارت می تواند به کیف پول بازنشستگان تبدیل شود گفت: تسهیلات دو درصد در شبکه بانکی کم نظیر است که این امر می‌تواند باعث استفاده بیشتر بازنشستگان از این طرح شود. وی با بیان اینکه به کمک همکاران در فروشگاه های رفاه، توانستیم ۸ هزار شغل ایجاد کنیم ادامه داد: سبد خرید ارزان‌تر و تهدید نشدن اشتغال اصناف خرد از دیگر اهداف مجموعه فروشگاه‌های رفاه است.

آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در این طرح سعی داریم تا بدون دریافت امکانات خاصی از سمت دولت، اعتباراتی را در اختیار بازنشستگان قرار دهیم. در این راستا  تامین کالاهای موردنیاز بازنشستگان نیز مورد توجه قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به پتانسیل بانک‌ها برای پرداخت وام‌های گوناگون به بازنشستگان نیز اشاره کرد و این امر را در گروی طراحی طرح‌های مناسب دانست.

حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات نیز با بیان اینکه بانک صادرات از سال‌های گذشته با استفاده از کارت‌های سپهر پرداخت حقوق بازنشستگان را برعهده داشته اظهار کرد: تلاش کردیم تا در طرح یاری کارت جدیدی برای بازنشستگان صادر نشود و قبل از عید نیز مرحله اجرا برسد.

افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز،در پایان گفت: براساس تفاهم نامه سه جانبه میان صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات ایران و فروشگاه های رفاه این تسهیلات اعتباری، در دو مرحله به صورت یک ماه خرید و ۴ ماه بازپرداخت اقساط، اجرایی می‌شود.

مرتبط با : فروشگاه رفاه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز