تحرک طلا در مسیر گرانی و شکست مرز 2 هزار دلاری

تور لحظه آخری-کاماپرس

پیروزی بایدن هنوز اثر خود را بر بازار طلا در سطح جهان به جا نگذاشته چرا که در ساعت و روزی که وی اعلام رسمی پیروزی کرد، بازارهای جهانی تعطیل بود. امروز با گشایش بازارها بسیاری از کارشناسان روند صعودی و رکورد شکنی را برای طلا پیش بینی می کنند.

به گزارش کاماپرس، سرمایه گذاران طلا برخلاف سرمایه گذاران دلار از انتخاب بایدن چندان هراسی ندارند چرا که بازار جهانی فلز گرانبها به سیاست های اقتصادی اعلام شده توسط او نظر مساعدی دارد.

چشم اندازی هم که اکنون از اقتصاد جهانی به چشم می خورد بدبینی به رونق اقتصادی را تشدید کرده و سرمایه گذاران را به سوی خرید دارایی های امن همچون طلا سوق می دهد.

اقتصادنیوز در این باره نوشته است؛ هنگام بسته شدن بازا‌رهای جهانی در هفته گذشته، نتایج انتخابات آمریکا هنوز مشخص نشده بود. حال با آغاز کار آن‌ها در روز دوشنبه باید دید بازار‌ها دستخوش چه تغییراتی می‌شود و آیا اهمیت رویداد‌های اقتصادی به بازار‌ها باز خواهد گشت یا خیر؟

پیش بینی صعود طلا به سطح 2 هزار دلار

راز آسمان پایتخت

افشین نبوی، معاون رئیس بازرگان فلزات گران‌بها ام‌کی‌اس سوئیس یکی از تحلیل گرانی است که به افزایش قیمت طلا باور دارد. وی در این باره به کیتکونیوز گفت: «دلار در پایان هفته تقریباً در سقوط آزاد بوده، که به افزایش ارزش طلا در روز پنج شنبه کمک کرد.» نبوی همچنین پیش‌بینی کرد که  طلا می‌تواند این هفته به سطح 2000 دلار در هر اونس صعود کند. «اقتصاد به دلیل بیماری همه گیر در سراسر جهان به سختی دچار مشکل شده است و  در صورت وضع‌ بسته های محرک مالی جدید، بانک‌ها به چاپ پول ادامه می دهند و فلز گران‌بها با افزایش قیمت‌ها، سود بسیاری کسب می‌کند».

البته تحلیل گرانی همچون دانیال قالی استراتژیست کالای تی‌دی سکوریتیز نیز هستند که باور دیگری دارند و معتقدند طلا نمی تواند صعود چشمگیری داشته باشد. وی گفته است: در حال حاضر طلا بیش‌از حد خریداری شده است و سقف جدید طلا 1980 دلار خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز