شرکت دخانیات ایران رشد ۲۰۰ درصدی تولید و فروش را تجربه کرد

شرکت دخانیات
لست سکند

شرکت دخانیات ایران برای تأمین نیاز داخلی ایران فعالیت می‌کند. این شرکت طبق قانون انحصار دخانیات فعالیت می‌کند. شرکت دخانیات ایران انواع سیگارت بهمن، فروردین، تیر، و محصولات تحت لیسانس شرکت‌های بزرگ دخانیاتی جهان را تولید و عرضه می‌کند. شرکت دخانیات ایران دارای هفت مجتمع بزرگ در استان‌های تهران، کردستان، آذربایجان غربی، اصفهان و گیلان و مازندران و گلستان و چندین اداره کل و اداره در ایران است.

به گزارش کاماپرس، از سال ۱۳۸۱ هجری شمسی بعد از امضاء قراردادهایی با شرکت‌های JTI و BAT سیستم تولید خود را متحول و به روز کرد. ورود فناوری‌های مختلف همانند کشت فلو سیستم توتون از دستاورد این همکاری بود. برند شرکت دخانیات ایران در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد. شرکت دخانیات ایران برای تامین نیاز داخلی و طبق قانون انحصار دخانیات فعالیت می‌کند؛ این شرکت دارای هفت مجتمع بزرگ در استان‌های تهران، کردستان، آذربایجان غربی، اصفهان، گیلان، مازندران و گلستان و چند اداره کل و اداره در ایران است.
رشد 200 درصدی تولید و فروش
دخانیات ایران از سال ۸۱ بعد از امضای قراردادهایی با شرکت‌های JTI و BAT سیستم تولید خود را متحول و به روز کرد؛ ورود فناوری‌های مختلف مانند کشت فلوسیستم توتون از دستاورد‌های این همکاری بود. تغییرات مداوم مدیران و برنامه‌های استراتژیک این شرکت در سال‌های اخیر، روند رو به رشد فعالیت‌های شرکت دخانیات را متوقف و در بسیاری موارد معکوس کرده است. از آثار برنامه‌ریزی‌های غیرکارشناسی از سال ۸۹ به بعد، افزایش سطح قاچاق سیگارهای خارجی به داخل و کاهش سهم از بازار محصولات شرکت دخانیات ایران و نیز عدم رضایت وزارت بهداشت است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»،  به دلیل عوامل مختلف، شرکت دخانیات ایران با بحران جدی مواجه شد، به‌گونه‌ای که در پایان نیمه اول سال 98 در حال انحلال بود، اما با انتصاب مدیر فعلی این مجموعه، علاوه بر عبور از این بحران، شرکت با افزایش تولید و حتی روند سوددهی مواجه شد. بر این اساس، اگر چه شرکت دخانیات در 6 ماه اول سال ۹۸ زیان‌ده بود، اما در 6 ماه دوم کاملا در مسیر سودآوری قرار گرفت و نه‌تنها زیان‌های 6 ‌ماه نخست را پوشش داد، بلکه صورت‌های مالی نشان می‌دهد که «سود» در این شرکت به ثبت رسیده است. دستاوردهای این شرکت از نیمه دوم سال ۹۸ و بر اساس استراتژی جدید ادامه یافت تا اینکه همزمان با سال جهش تولید، در تیر امسال کارخانه‌های تولید سیگارت سایز کوچک در خمینی‌شهر اصفهان با دو خط تولیدی و با ظرفیت حدود 4 میلیون نخ در روز پس از دو سال توقف آغاز به‌کار کرد. دو خط دیگر نیز به‌زودی شروع به‌کار خواهند کرد.

رشد حدود 40 درصدی فروش سیگار در 4 ماه نخست امسال
تولید شرکت دخانیات که در 6 ماه اول سال 98 متوقف شده و تا آستانه تعطیلی پیش رفته بود، در حالی در استراتژی جدید متحول شده که میزان فروش شرکت افزایش داشته است. این در حالی است که در سال ۹۸ کل سیگار تولیدی شرکت دخانیات ایران ۶ میلیارد نخ بود، ولی امسال این مقدار تا مهر تولید خواهد شد. افزون بر این، دخانیات ایران به‌عنوان یک صنعت ملی با ۱۰۰ سال قدمت و دارا بودن حدود ۵ هزار نیروی انسانی و همکاری با ۶ هزار کشاورز توانست به رشد ۳۷ و ۴۰ درصدی فروش حجمی‌ و ریالی سیگار تولیدی شرکت در 4 ماه نخست سال ۹۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل دست یابد.

راز آسمان پایتخت

برنامه‌های دخانیات در سال‌جاری
جهش ۲۰۰ درصدی تولید و فروش محصولات برای بازیابی سهم از دست‌رفته دخانیات در سال ۹۹ از جمله برنامه‌های مهم این شرکت است. با به‌کارگیری استراتژی‌های جدید، شرکت دخانیات ایران به‌رغم رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، به دلیل فعالیت در قالب دو شیفت در مجتمع گیلان، یک شیفت بلند در مجتمع مازندران، راه‌اندازی کارخانه‌های جدید در خمینی‌شهر اصفهان و تولید با ظرفیت کامل در تهران و ارومیه، ظرفیت‌های لازم را برای جذب نیرو برای مجتمع‌های تولیدی فراهم کرده و ۱۱۰ نفر را از طریق آزمون و براساس نوع تخصص و سطح تحصیلات و با تاکید بر بومی‌بودن به‌کار گرفت. تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه‌های تولید در مجتمع‌های تولیدی کشور در تیر نیز از دیگر دستاوردهای شرکت به‌شمار می‌رود، به‌طوری‌که مجتمع‌های تهران،‌ گیلان، ارومیه، گلستان و مازندران به ترتیب موفق شدند، ۱۲۳، ۱۲۰، ۱۱۲، ۱۴۳ و ۱۴۵ درصد اهداف را محقق کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز