شربت گیاهی ضد کرونا در انتظار تائید نهایی

تور لحظه آخری-کاماپرس

محققان آملی از یک شربت گیاهی ضد کرونا در درمان بیماران کوید19 استفاده کرده و این شربت روی 290 بیمار کرونایی تاثیر مثبت داشته است.

به گزارش کاماپرس، داروهای مختلف گیاهی و طب سنتی برای درمان و بهبود حال بیماران کرونایی توصیه می شود که تاکنون هیچیک از آنها مورد تائید قرار نگرفته و حتی گزارش تائیدآمیزی از تاثیر مثبت این داروها بر بهبود بیماران کرونا منتشر نشده است اما به تازه گی محققان یکی از استان های شمالی از یک داروی گیاهی رونمایی کرده اند که در صورت تائید نهایی می تواند تحول بزرگی در درمان بیماران کووید 19 ایجاد کند.

گزارش های منتشر شده حکایت از آن دارد که استفاده از این شربت گیاهی در بهبود وضعیت درمان حدود ۲۹۰ بیمار کرونایی تاثیر مثبتی بجا گذاشته است.

تائید نهایی مشروط به آزمایش های بیشتر است

دکتر فرامرز اکبری مدیر شبکه بهداشت آمل درباره این شربت گیاهی ضد کرونا به ایسنا گفت: مطالعه تحقیقاتی بر روی این دارو با زمینه گیاهی در شهرستان آمل انجام شده است.

راز آسمان پایتخت

مدیر شبکه بهداشت آمل خاطر نشان در مورد قطعیت اثر بخشی این دارو خاط نشان کرد: نتایج مطالعه بر روی داروی کرونا مربوط به گروه علمی بوده و تایید قطعیت و اثبات اثر بخشی این دارو با نظر گروه علمی وزارت بهداشت خواهد بود.

دکتر مجید سعیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با تاکید بر اینکه براساس قانونی که مسائل پژوهشی دارد به مجری طرح اعلام شد که درخواست‌شان را مطرح کنند تا در شورا طرح شود و اگر موافقت شد روی تعداد نفرات بیشتری ادامه دهند اظهار کرد:  ما به دنبال اثبات اثربخشی دارو هستیم، روند علمی آن باید طی شود و برای تایید نهایی لازم است که روی تعداد نمونه‌های بیشتری آزمایش شود، البته خود مجری طرح نیز اعلام کرده تایید این دارو بر اساس داده‌های ما قابل استناد نیست و باید روی نفرات بیشتری آزمایش شود.

مطالب مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز