عوارض کرونا از سرطان خطرناک‌تر است؟

لست سکند

برخی تحقیقات پزشکی نشان می دهد که عوارض بیماری کرونا بر ریه مبتلایان، در میان بیماران سرطانی هم وجود ندارد.

به گزارش کاماپرس، نتایج تحقیقات 15 ساله یک پزشک ایرانی درباره بیماری های ریوی نشان می دهد، ریه فرد مبتلا به بیماری کووید 19 همانند یک عضو بالقوه برای کسب بیماری های جدید باقی می ماند و فرد را دچار مشکلات تنفسی می کند، درواقع مبتلایان بهبود یافته در آینده دچار آسیب پذیری قابل توجهی در برابر بیماری های ریوی می شوند.
براساس تحقیقات دکتر ساسان رفیع، متخصص بیهوشی و بنیانگذار ارشد پزشکی شرکت داروسازی Uptight Inc ، وضع برای افرادی که در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و دستگاه ونتیلاتور به آنها نصب شده است بدتر خواهد بود و عوارضی در انتظار آنهاست که حتی این عوارض در میان بیماران سرطانی هم وجود ندارد.

خطر فیبروز ریه در انتظار مبتلایان به کرونا

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر رفیع ، می گوید: بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا حتی بعد از بهبودی در معرض خطر فیبروز ریوی قرار دارند و ممکن است جان خود را از دست بدهند.
او ادامه می دهد: فیبروز ریوی پیش بینی سه ساله دارد. این عارضه بدتر از بسیاری از سرطان ها است و در حال حاضر هیچ درمان بهینه برای آن یافت نشده است.
این متخصص بیهوشی اضافه می کند: حتی اگر یک فرد در بیمارستان بستری شود باز هم امکان دارد به دلیل آسیب پذیرتر شدن ریه در آینده دچار مشکلات زیادتنفسی شود که مربوط به فیبروز ریوی می شود.

او تصریح می کند: آنچه ما انجام می دهیم این است که ریه ها را اسکن کنیم و اگر فیبروز را در ریه ها مشاهده کنیم متوجه خواهیم شد که فرد شرایط بسیار خطرناکی دارد. شاید در این نقطه دیگر بازگشتی در کار نباشد. فیبروز اگر گسترش یابد دیگر نمی توان با آن کاری کرد.
این پزشک می گوید: برخی بیماران ممکن است تا آخر عمر به ونتیلاتور وابسته شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به پیوند ریه داشته باشند.
رفیع معتقد است: 40 درصد از کل بیماران کرونایی که نیاز به مراقبت های ویژه پیدا می کنند بدنشان یک پاسخ ایمنی شدید به ویروس نشان می دهد که منجر به فیبروز ریوی می شود.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عوارض کرونا از سرطان خطرناک‌تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز