«رمدسیویر» ایرانی هفته آینده به بازار می‌آید

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تولید داخلی داروی “رمدسیویر” از هفته آینده وارد بازار می شود.

به گزارش کاماپرس، درحالی که اواسط تیرماه سالجاری رئیس سازمان غذا و دارو اعطای مجوز به تولید داروی رمدسیویر را منوط به تایید کمیته علمی کرونا کرد، اواخر تیر ماه شاهد اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر تولید داخلی رمدسیویر و عرضه آن در هفته آتی هستیم.
اما رمدسیویر چه دارویی است و آیا در درمان کرونا موثر است؟ بررسی‌های آزمایشگاهی حاکی از آن است که رمدسیویر علیه طیف وسیعی از ویروس‌ها از جمله کروناویروس مرس و کروناویروس سارس مؤثر بوده ضمن اینکه این دارو در درمان همه‌گیری ویروس ابولا در آفریقای غربی در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ هم نقش داشته است، با وجود اثرات مثبت رمدسیویر بر درمان برخی بیماری های ویروسی، هنوز داروی موثری برای درمان کووید 19 وجود ندارد.
ناگفته نماند که پیش از این، سه الی چهار مورد از شرکت‌های داروساز برای تولید رمدسیویر اعلام آمادگی کرده بودند که با توجه به اعطای مجوز کمیته ملی کرونا، این دارو در کشور تولید و از هفته آینده توزیع می شود.

کووید 19، داروی موثر ندارد

به گزارش فرارو، سعید نمکی وزیر بهداشت درباره داروهای درمان کرونا گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که کووید ۱۹ هنوز هیچ داروی موثر و قابل اعتمادی در دنیا ندارد، اما برخی همکاران دو داروی رمدیسیور و فاویپیراویر را تجویز می‌کردند.
او ادامه داد: به ویژه رمدیسیور که در اروپا و آمریکا هم مطرح است ، بر همین اساس گرچه این دارو در لیست دارویی کشور نیست، اما برخی همکاران آن را تجویز می‌کردند و معتقدند که در برخی بیماران اثربخش است.
نمکی اظهار کرد: روز گذشته این دارو را به اندازه کافی توزیع کردیم و هفته آینده اولین تولید ملی این دارو هم عرضه خواهد شد و بنابراین کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

راز آسمان پایتخت

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز