داروی ایرانی ضد کرونا 3 هفته دیگر وارد بازار می شود

لست سکند

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، داروی ایرانی ضد کرونا 3 هفته دیگر وارد بازار می شود.

به گزارش کاماپرس، در حالی که هفته گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که اوایل این هفته داروی رمدسیویر در بیمارستان های مورد نیاز پخش می شود، امروز سورنا ستاری، معاون علمی رییس جمهوری خبر از عرضه این دارو در بازار طی 3 هفته آینده داد.
داروی رمدسیویر به عنوان یکی از داروهایی است که در بخشی از بیماران کووید ۱۹ تأثیراتی داشته است و تاکنون سه الی چهار مورد از شرکت‌های داروساز برای تولید رمدسیویر اعلام آمادگی کرده اند که با توجه به اعطای مجوز کمیته ملی کرونا، این دارو در کشور تولید و از هفته جاری در بیمارستان ها توزیع می شود.
پیش از این و در اواسط تیرماه سالجاری رئیس سازمان غذا و دارو اعطای مجوز به تولید داروی رمدسیویر را منوط به تایید کمیته علمی کرونا کرده بود.

کمک شرکت های دانش بنیان در مقابله با کرونا

راز آسمان پایتخت

به گزارش تسنیم، سورنا ستاری، معاون علمی رییس جمهوری با بیان اینکه همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها تأمین شده است، می گوید: ‌داروی ‌ویژه بیماران کرونایی‌ تولید شرکت‌های دانش بنیان تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید.
او با اشاره به اینکه استفاده از زیست‌بوم فناوری و نوآوری در روزهای نیاز کشور در شرایط کرونایی یک اتفاق خوب بود می افزاید: در دوران شیوع کرونا توان مجموعه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها به میدان آمد و به نیازهای داخلی بدون اتکا به واردات، پاسخ داد.
ستاری بیان می کند: از روزهای ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، شرکت ها و مجموعه های دانش‌بنیان‌ دست به کار شدند و همه تجهیزات مورد نیاز کشور از جمله تجهیزات پزشکی، تولید ماسک، دستگاه ونتیلاتور و غیره را در داخل کشور تأمین کردند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با تأکید بر اینکه شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ در حوزه تأمین داروی بیماران کرونایی خوب عمل کردند، می افزاید: برخی محصولات تولید شده توسط این مجموعه‌ها به لیست دارویی کشور وارد شده و مابقی هم به بازار می‌آید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز