شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور در فرانسه

پزشکی در فرانسه-کاماپرس
لست سکند

علاقه‌­مندان به تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور امکان اپلای تحصیلی یا درخواست پذیرش تحصیلی آسان به فرانسه دارند. تحصیل پزشکی در کشور فرانسه بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی امکان­پذیر است؛ البته باید دوره یکساله کالج‌های تخصصی این کشور را گذراند.

به گزارش کاماپرس، پزشکی، یکی از رشته‌های مورد توجه در سطح دنیا است که بسیاری برای رزرو صندلی در دانشگاه‌های معتبر این رشته تلاش می‌کنند. بسیاری از کشورها برای متقاضیان خارجی تحصیل در رشته پزشکی شرط موفقیت در آزمون ورودی را در نظر گرفته‌اند. البته شرکت در این آزمون‌ها به دلیل رقابت زیاد و لزوم تسلط به زبان خارجی اندکی دشوار است، اما کشوری مانند فرانسه شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان تحصیل پزشکی، به راحتی در یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور محصل شوند.

در این گزارش، شرایط تحصیل رشته پزشکی بدون کنکور و معروف‌ترین دانشگاه‌های فرانسه در این زمینه بررسی و معرفی شده است.

پزشکی در فرانسه-کاماپرس
شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه

تسلط به زبان فرانسه مهمترین شرط برای تحصیل در رشته پزشکی این کشور است. متقاضیان تحصیل پزشکی در فرانسه باید بدانند که ورود به دانشگاه‌های این کشور آسان، اما فارغ التحصیل شدن از آن دشوار است. افرادی امکان تحصیل در رشته پزشکی فرانسه دارند که به زبان رسمی این کشور تسلط داشته و سطح زبانی آن‌ها در حد A1 یا A2 باشد. دولت فرانسه با توجه به شرایط دانشجویان پزشکی خارجی برای تحصیل آنان کمک هزینه‌های اجاره محل اسکان و اقامت پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: تحصیل در فرانسه

راز آسمان پایتخت

دو روش برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی فرانسه

دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه‌های فرانسه بعد از شروع تحصیل، دو حالت پیش رو دارند که باید از آنها اطلاع داشته باشند.

حالت نخست به معدل دانشجو در پایان سال نخست تحصیل مربوط می‌شود. در صورتی که دانشجو توانسته باشد پس از پایان سال اول تحصیل خود معدل عالی به همراه رزرومه مناسب کسب کند، اجازه انتخاب واحد و ادامه تحصیل خواهد داشت. در صورتی که معدل دانشجو معمولی یا بالاتر از 10 باشد، به او اجازه داده می­‌شود که دوباره شانس خود را امتحان کند و اگر معدل دانشجو زیر 10 باشد، باید در رشته پیراپزشکی به تحصیل بپردازد.

حالت دیگر مربوط به شرایطی است که متقاضی در سال اول تحصیل، علاوه بر پزشکی در یک رشته دیگر نیز آموزش می‌بیند. در پایان سال اول تحصیلی اگر معدل دانشجو زیر 10 باشد، امکان انتخاب رشته دومدارد و در صورتی که در رشته دوم قبول شود، از سال دوم امکان ادامه تحصیل در آن رشته را خواهد داشت.

پزشکی در فرانسه-کاماپرس

معروف‌ترین دانشگاه‌های پزشکی فرانسه

دانشگاه پزشکی سوربن فرانسه: یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی فرانسه، سوربن نام دارد. این دانشگاه در پاریس قرار دارد و هدف از ایجاد آن تحصیل افراد کم بضاعت در رشته پزشکی عنوان شده است. این دانشگاه شامل رشته‌های اصلی پزشکی، مامایی، داروسازی و پرستاری بوده و تمامی واحدهای آن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شود. متقاضیان تحصیل پزشکی در این دانشگاه باید مدرک C1 زبان فرانسه داشته باشند.

دانشگاه پزشکی پاریس: پزشکی پاریس از جمله دانشگاه‌های دولتی و شناخته شده دنیا بوده که تحصیل در آن به صورت رایگان هم ممکن است. برخی از واحدهای این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شود، ولی دانشجویان خارجی این دانشگاه باید مدرک زبان فرانسه داشته باشند.

دانشگاه پزشکی مونپلیه: مونپلیه، یکی از دانشگاه‌های معروف فرانسه در حوزه پزشکی است که بسیاری از دانشجویان خارجی مایل به تحصیل در آن هستند. این دانشگاه در سال 1220 تاسیس شد و یکی از دانشگاه‌های معتبر دولتی و تحقیقاتی کشور فرانسه محسوب می‌شود. علاقه­مندان به رشته پزشکی امکان تحصیل رایگان در این دانشگاه را هم دارند.

دانشگاه های فرانسه-کاماپرس

اپلای به فرانسه با “سیم آخر”

ایرانیان علاقه‌­مند به تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه، گذشته از امکان تحصیل رایگان و بدون آزمون ورودی، مدرک معتبر از دانشگاه­‌های این کشور نیز دریافت خواهند کرد. در صورتی که فارغ­‌التحصیلان مایل به بازگشت به ایران باشند، خیلی راحت امکان فعالیت در ایران خواهند داشت، زیرا مدارک صادره از دانشگاه‌های فرانسه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران است.

مجموعه سیم آخر به متقاضیان تحصیل رشته پزشکی در فرانسه کمک می‌کند که به راحتی از دانشگاه­‌های این کشور پذیرش تحصیلی گرفته و وارد این کشور شوند. کارشناسان سیم آخر به صورت رایگان به متقاضیان مشاوره می‌دهند تا مسیر اپلای آن‌ها راحت‌تر طی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت simeakhar.org مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۱۴۰۵ تماس بگیرید

انتهای پیام

مرتبط با : سیم آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز