شدیدترین بارندگی قرن در ایران؟

در حالیکه خبر هشدارآمیزی در مورد شدیدترین بارندگی قرن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، سازمان هواشناسی کشور انتشار اطلاعیه‌ای در این خصوص را تکذیب کرد.
به گزارش کاماپرس، روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای با عنوان «اطلاعیه ۴۰۲» با مضمون شدیدترین بارندگی قرن توسط سازمان هواشناسی کشور صادر نشده و هرگونه تغییرات جوی تنها از طریق تارنمای سازمان هواشناسی IRIMO.IR و پیامک‌های ارسالی از شماره‌های معتبر سازمان هواشناسی کشور، رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اعلام خواهد شد.

بارندگی از یکشنبه تا سه‌شنبه
سازمان هواشناسی همچنین بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری اعلام کرد، سامانه بارشی امروز به جز شمال غیر، جنوب سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و گلستان در سایر مناطق کشور باعث بارش باران، وزش باد، در مناطق جنوبی رعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر سبب بارش برف می‌شود.
شدت بارش‌های امروز مربوط به استان‌های کرمان، فارس، جنوب بوشهر، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی فردا در شرق و جنوب شرق کشور بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.
از اواخر یکشنبه آینده موج بارشی جدیدی از سمت جنوب وارد کشور شده و روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب و سه شنبه در شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پیش بینی شده است.
امروز و فردا کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما در شمال شرق و شرق پیش بینی شده است. در این مدت در شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

هشدار سیل در فارس
فرید اسماعیل‌زاده، رئیس اداره پیش‌بینی اداره هواشناسی استان فارس به ایرنا گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در این استان و تقویت تدریجی آن، احتمال جاری شدن سیل در مناطق شمالی، غربی و مرکز این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سیستم تا صبح فردا (شنبه) در حال تشدید است افزود: در صورت تداوم و شدت بارش‌ها در مناطق مذکور شاهد آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خواهیم بود.

اصفهان در معرض مه‌گرفتگی
هواشناسی استان اصفهان نیز با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی شدید از احتمال آبگرفتگی معابر در مناطق شرقی و جنوبی این استان هشدار داد.

راز آسمان پایتخت

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، تفسیر تصاویر ماهوارهای و نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی در استان است. در مناطق شرقی و جنوبی استان آبگرفتگی معابر محتمل است. پس از خروج این سامانه در اواخر وقت امروز و صبح شنبه مه آلودگی در اکثر مناطق بویژه جاده های مواصلاتی جنوب پیش بینی می شود.

انتهای پیام

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز