کراس اوور جدید و الکتریکی آئودی چگونه تولید می شود؟ (فیلم)

Q4 e-tron

چندی پیش آئودی از کراس اوور جدید الکتریکی خود با نام Q4 e-tron رونمایی کرد. این خودرو اولین مدل در پلت فرم گروه MEB فولکس واگن است که توسط این خودروساز آلمانی تولید می شود.

به گزارش کاماپرس و به نقل از motor1، خودروی جدید Q4 e-tron یک کراس اوور الکتریکی جمع و جور و یکی از برترین نیمه شاسی بلندهای تولید شده در سال 2021 به حساب می آید که لذت یک رانندگی اسپرت را به راننده انتقال داده و به گفته سازندگان با محیط زیست سازگاری کامل دارد.

قدرت موتور Q4 e-tron

کراس اوور جدید آئودی بر اساس پلت فرم مدولار گروه فولکس واگن MEB ساخته شده است. پیشرانه آئودی Q4 e-tron توسط دو موتور الکتریکی، یکی در محورهای جلو و دیگر در محور عقب تعبیه شده است که 4WD الکتریکی ابتکاری کواترو را تشکیل می دهد. در این خودرو هیچ ارتباط مکانیکی بین محورها وجود ندارد و توزیع گشتاور در چند لحظه به صورت الکترونیکی تحقق می یابد که به Q4 e-tron اجازه می دهد تا در هر شرایط و در هر سطح جاده به کشش بهینه برسد.

بار فشار اصلی در این ماشین به موتور سنکرون عقب می رسد که موتور اصلی محسوب می شود و دارای قدرت 150 کیلووات است. موتور القایی جلو در صورت نیاز متصل شده و 75 کیلووات نیرو جهت حرکت خودرو ارائه می دهد. هر دو موتور الکتریکی آئودی Q4 e-tron به طور همزمان قدرتی معادل 225 کیلووات تأمین می کنند وآن را در 6.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسانده و تا حداکثر 180 کیلومتر در ساعت شتاب می گیرد. گفته شده نسخه های 4WD این شاسی بلند قادر به حمل یدک 1200 کیلوگرمی خواهند بود.

راز آسمان پایتخت

طراحی Q4 e-tron

نمای بیرونی آئودی Q4 الکتریکی به راحتی تعلق آن به خانواده e-tron را نشان می دهد. این ماشین الکتریکی همچنین به جای طراحی مشبک سنتی، دارای یک قاب هشت ضلعی ساختاری بسته شکل است. ورودی های هوای بزرگ در قسمت پایین چراغ های LED ماتریس طراخی شده و قالپاق های کمانه ای روشن جلوه خاصی به آن می دهند. چرخ های بزرگ 22 اینچی در ظرفیت اسپرت Q4 e-tron شکی یه جا نمی گذارد، به علاوه شیب کم سقف باعث پویایی بیشتر خودرو می شود.

 

مرتبط با : آئودی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز