“سیمکارت شاد” روشی جدید برای کلاهبرداری

لست سکند

کلاهبرداران این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آنها آمدند و با ارائه طرحی به اسم «سیم کارت شاد» سعی دارند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.

آموزش مجازی ، یکی از راهکار‌هایی است که بسیاری از کشور‌های دنیا برای جلوگیری از ابتلای  دانش‌آموزان به کرونا در نظرگرفته‌اند. در ایران نیز قرار است این نوع آموزش از طریق ” برنامه شاد” که توسط نهاد های مربوطه طراحی شده است، انجام شود. در این میان افرادی با ارائه طرحی به نام “سیم کارت شاد” به خانواده ها، روشی جدید برای کلاهبرداری پیدا کرده اند.

به گزارش کاماپرس، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت  به دانش آموزان و خانواده‌های آنها هشدار داد که فریب تبلیغاتی تحت عنوان ارائه «سیم کارت شاد» را نخورند و منتظر اخبار از منابع خبری و پرتال اپراتوری کشور باشند.

سردار کیوان ظهیری افزود: کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس و یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در فضای مجازی سعی دارند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: این افراد به دو روش کلاهبرداری می‌کنند یا از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آنها ارسال کنند و با این روش سعی در جمع آوری افراد دارند.

راز آسمان پایتخت

سردار ظهیری  در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: روش دوم هم این است که با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

وی افزود: پلیس اعلام می‌کند که اگر قرار باشد سیم کارت دانش آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پرتال رسمی اپراتورها و یا وزارت خانه‌های مربوطه اعلام می‌شود و مردم به این پیام‌ها و لینکها اعتمادی نکنند.

رئیس پلیس پیشگیری در پایان گفت: پلیس به دنبال شناسایی افراد سودجو هست و با هرکسی که به هر طریقی این افراد را در رسیدن به اهداف شومشان کمک کند برخورد خواهد کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز