پپسی امسال از غول فولاد جهان شکست می‌خورد

لست سکند

وضعیت صنایع فولاد در سراسر جهان با افزایش قیمت این محصول بهبود یافته و پیش بینی می شود برای اولین بار یک شرکت فولادسازی بتواند در سودآوری از پپیسی جلو بزند.

به گزارش کاماپرس، قیمت فولاد امسال در سراسر جهان بهبود یافت و رکوردها یکی پس از دیگری شکسته شدند. تقاضای پر رونق به این افزایش نرخ ها دامن زد به طوری که کارخانه ها پس از تعطیلی در هنگام همه گیری کرونا، تلاش می کنند تا تولید را افزایش دهند.

علاوه بر این، فولادسازان قدرتمند چین و روسیه نیز در تلاشند تا صادرات را محدود کنند تا نیازهای داخلی خود را کمک کنند.

کارلو بلترامه مدیر شرکت AFV Beltrame در این باره گفت: اگر 6 ماه پیش از من می پرسیدند که مثبت ترین دیدگاه برای نیمه اول سال 2021 چیست می گفتم تصور نمی کنم این مثبت اندیشی حتی به واقعیت بپیوندد.

این شرکت در نظر دارد یک کارخانه 250 میلیون یورویی معادل 295 میلیون دلاری را در رومانی به ظرفیت تولید 600 هزار تن در سال احداث کند.

راز آسمان پایتخت

ین خوش بینی در دهه گذشته دور از ذهن بود چراکه فولادسازان غربی کارخانه ها را بالاجبار تعظیل کردند و کارگران را اخراج نمودند زیرا کارخانه ها کمتر از ظرفیت فعالیت داشتند.

براساس اعلام گروه UBS Group AG فقط در سال گذشته 72 کوره بلند فعالیت خود را متوقف کردند.

رئیس جمهور آمریکا؛ جو بایدن، سرمایه گذاری جهت توسعه زیر ساخت ها را هدف قرار داده و اتحادیه اروپا نیز سرمایه گذاری جهت رسیدن به انتشار کربن صفر را. تولیدکنندگان مطرح فولاد از جمله Nucor ، U.S. Steel و SSAB از جمله شرکت هایی هستند که قرار است به‌ ماشین پول سازی تبدیل شوند.

آرسلورمیتال غول صنعت فولاد به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد خارج از چین نیز پیش بینی کرده در سال جاری برای اولین بار سودی بیشتر از مک دونالد و پپسی به ثبت برساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز