سود سکه امامی بیشتر است یا نیم سکه ؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بررسی انواع سکه های طلا در بازار نشان می دهد که سود سکه امامی از سایر سکه ها بیشتر بوده و سکه گرمی کمترین سود را برای خریداران به همراه دارد.

به گزارش کاما پرس، نگاهی به بازار خرید وفروش سکه طلا از ابتدای سالجاری تاکنون نشان می دهد که پنج نوع سکه رایج امامی، تمام بهار آزادی، نیم سکه بهار آزادی، ربع سکه بهار آزادی و سکه گرمی که در بازار طلا معامله شده است.
این سکه های طلا، بازدهی‌های یکسانی ندارند و به عبارتی سود سکه و میزان افزایش و کاهش قیمت هرکدام از سکه ها متفاوت از دیگری است، سوالی که مطرح می شود این است که نوسان کدام نوع سکه بیشتر بوده است؟ سکه امامی بیشترین سود را به همراه دارد اما سکه گرمی کمترین سود را دارد، قیمت هر سکه گرمی از ابتدای سال جاری تاکنون تنها ۹.۱ درصد افزایش یافته است.
در واقع تحلیل روند قیمت و سود سکه های رایج در بازار طلای تهران نشان می‌دهد سکه امامی بیشترین و سکه گرمی کمترین افرایش قیمت را به ثبت رسانده‌اند.
قیمت سکه امامی از ابتدای سال جاری تا ۲۱ خرداد ماه امسال با ۲۵٫۳۸ درصد رشد از شش میلیون تومان به ۷٫۵ میلیون تومان رسیده و بیشترین افزایش قیمت را در میان انواع سکه کسب کرده است.

 نیم سکه در رتبه دوم بازدهی 

بنا به اعلام تجارت نیوز، نیم سکه و ربع سکه هم هرکدام به ترتیب با رشد ۲۳٫۹ و ۱۸٫۲ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
در این میان سکه بهار آزادی نیز با ۱۷٫۷ درصد افزایش قیمت، بازدهی بالاتر از سکه گرمی را به ثبت رسانده، به طوری که قیمت آن از ۶٫۲ میلیون تومان در ابتدای سال به بیش ۷٫۳ میلیون تومان در ۲۱ خرداد ماه امسال رسیده است.
طی دوره مذکور سکه گرمی کمترین سود را در میان انواع سکه، نصیب خریداران خود کرد. قیمت هر سکه گرمی از ابتدای سال تاکنون تنها ۹٫۱ درصد افزایش یافته در حالی که سکه امامی حدود سه برابر، سود بیشتر به خریداران خود داده است.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز