سهام عدالت جاماندگان در سال ۱۴۰۰ / ثبت نام چه زمانی شروع می‌شود؟

لست سکند

بر اساس طرح کمیسیون اقتصادی در سال ۱۴۰۰ حداقل ۷ میلیون ایرانی سهام عدالت دریافت می‌کنند.

به گزارش کاماپرس،بحث اعطای سهام عدالت به جاماندگان از سال گذشته مطرح شده است،‌ اما در چند ماه گذشته به نتیجه مشخصی نرسیده است. با توجه به اعطای کارت اعتباری و وام بدون ضامن به دارندگان سهام عدالت، بسیاری از جاماندگان این سهام از مسئولان و نمایندگان مجلس درخواست کردند،‌ تکلیف اعطای سهام عدالت در سال ۱۴۰۰ را روشن کنند.

با این اوصاف سید غنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی نماینده مجلس از اجرای طرح ثبت نام از جاماندگان سهام عدالت خبر می دهد و با اشاره به گستره خانواده‌های فاقد سهام عدالت می گوید: در حال حاضر بیش از ۲۱ میلیون نفر از ایرانیان فاقد سهام عدالت هستند.

در میان این جمعیت، مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بازنشستگان و… نیز به چشم می‌خورند. از سوی دیگر برخی خانواده‌های برخوردار نیز سهام دریافت کرده اند که مستحق دریافت نبوده اند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

به گفته نماینده مردم خلخال در مجلس بر اساس طرح کمیسیون اقتصادی در سال ۱۴۰۰ حداقل ۷ میلیون ایرانی سهام عدالت دریافت می کنند. او در ادامه توضیح می دهد: یکی از اهدافی که کمیسیون اقتصادی از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم در راستای تحقق عدالت، آن را پیگیری می کند، موضوع ثبت نام خانواده‌هایی است که بنا به دلایل گوناگون موفق به دریافت سهام عدالت نشده‌اند.

منابع مورد نظر این طرح در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده و عزم نمایندگان برای اجرای این طرح، جزم است. برای این منظور در بودجه، ۱۵۰هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی برای ثبت نام از جاماندگان در نظر گرفته شده است.

ارزش سهام عدالت در روز شنبه ۲۸ فروردین ماه

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با چهارشنبه (۲۵ فروردین ماه)، ۰.۸درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان و ۲۱ میلیون و ۵۷۹ هزار تومان رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز