وام سهام عدالت ۱۴ میلیونی نقدی پرداخت می‌شود؟

لست سکند

سهامدارانی که برگه سهام یک میلیون تومانی دارند ۱۴ میلیون تومان و سهامدارنی که برگه ۵۰۰ هزار تومانی دارند، ۷ میلیون تومان می توانند وام بگیرند. اما این وام سهام عدالت به صورت نقدی پرداخت می‌شود؟

به گزارش کاماپرس، طرح پرداخت وام سهام عدالت بدون ضامن از سال گذشته کلید خورد، اما هنوز و بعد از یک هفته که از اعلام رئیس جمهور درباره وام سهام عدالت می گذرد، هنوز ابهاماتی در پرداخت آن وجود دارد.

با اینکه اعلام شد به غیر از دو بانک ملی و تجارت -که از روزهای اول برای پرداخت وام اعلام آمادگی کرده بودند –بقیه بانکها هم به لیست پرداخت وام اضافه شده اند، اما هنوز بسیاری از سهامداران برای ثبت نام این وام که کاملا غیر حضوری است با مشکلاتی روبرو هستند.

هنوز خیلی از سهامداران سوالهای زیادی درباره مبلغ این وام، تعداد اقساط و حتی نقدی یا اعتباری بودن آن دارند. اینکه اگر وام به آنها پرداخت شود، می توانند پول را نقد کنند یا اینکه فقط یک کارت اعتباری است که مبلغ معینی در آن شارژ می شود و باید از فروشگاههای مشخص با آن خرید کنند.

کارت اعتباری سهام عدالت، کارت بانکی نیست

راز آسمان پایتخت

طبق گفته مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، کارت اعتباری فیزیکی نیست بلکه نشان بانک و نوعی دسترسی است. یعنی کسی که کارت اعتباری بانک ملی را می‌گیرد برای استفاده از این مبلغ باید از فروشگاه طرف قرارداد بانک ملی خرید کند. قرار است از اول اردیبهشت دیگر بانک‌ها نیز این طرح را شروع کنند.

یعنی این کارت‌های اعتباری نه تنها مانند کارت‌های بانکی نیست بلکه جز برای خرید کالاهای داخل فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک هیچ استفاده دیگری ندارد و نمی‌توان آن را به پول نقد تبدیل کرد.

اقساط این وام چقدر است؟

سود این وام ۱۸ درصد است و سهامداران با این وام می‌توانند از فروشگاههای خاص و تحت پوشش طرح خریداری کنند. اگر سهامدار وام خود را یک ماهه تسویه کنند نیاز به پرداخت سود نیست، اما اگر در یک ماه نتوانند این مبلغ را پس بدهند باید این وام را در مدت ۳ سال و با سود ۱۸ درصد تسویه کنند.

کسانی که وام ۱۴ میلیون تومانی دریافت کنند باید ماهانه حدود ۴۶۰ هزار تومان قسط بپردازند و کسانی که وام ۷ میلیون تومانی بگیرند، اقساط ماهانه وام آنها حدود ۲۳۰ هزار تومان در ماه می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز