سنگین‌ترین سقوط قیمت سکه در 2 سال اخیر ثبت شد

سرمایه گذاران بازار سکه برای حفظ سرمایه های خود در این بازار یا فروش و بیرون رفتن از بازار باید به این نکته توجه کنند که قیمت سکه آبان ماه سالجاری رکورد ریزش را شکست به نحوی که طی 2 سال اخیر چنین افت سنگینی در ارزش سکه اتفاق نیفتاده بود.

به گزارش کاماپرس، سکه بازان در آبان ماه 99 بازار پررونقی نداشتند و سرمایه های فراوانی در این بازار با کاهش و زیان مواجه شد. آبان ماه امسال را باید پرریسک ترین ماه برای طرفداران سرمایه گذاری در بازار سکه به شمار آورد چرا که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مشخص نبودن نتیجه این انتخابات از قبل ریسک خرید سکه را به نحو بی سابقه ای بالا برده بود.

اکنون نتیجه انتخابات آمریکا تقریبا قطعی شده و آن دسته از سرمایه گذارانی که تصور پیروزی ترامپ را داشتند و سکه های خود را در قیمت های بالا نفروختند با زیان قابل توجه مواجه شده اند.

منفی شدن سود سکه برای اولین بار طی یک سال گذشته

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی در این باره نوشته است؛ سنگین‌ترین سقوط سکه در ۲ سال اخیر در آبان ماه سالجاری رقم خورد.

راز آسمان پایتخت

به نوشته این روزنامه، سکه تمام طرح جدید(سکه امامی) با قرار گرفتن بر سکوی ۱۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومانی در آخرین روز معاملاتی، نزدیک به ۱۷ درصد از ارزش خود را طی ماه گذشته از دست داد تا برای اولین بار طی یک سال گذشته در برابر بازدهی ماهانه این فلز گرانبها علامت منفی ثبت شود.

بر اساس تحلیل دنیای اقتصاد، کاهش قابل توجه قیمت دلاردر نیمه دوم آبان ماه، ریزش سنگین بهای اونس طلا در پی اعلام کشف واکسن کرونا، تغییر انتظارات معامله‌گران  از شرایط تورمی و تحریمی طی ماه های آینده و نهایتا تخلیه حباب سکه از انتظارات تورمی از عواملی بودند که منجر به رکوردزنی کاهشی قیمت سکه در آبان ماه شدند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز