بازار طلا غرق در بلاتکلیفی و رکود

یک مقام صنف طلا و جواهر با بیان این که تحولات خارج از کنترل  بازار بر بازار طلا سایه افکنده، گفت: بازار طلا به شدت با کاهش تقاضا مواجه شده و در بلاتکلیفی و رکود غرق شده است.

به گزارش کاماپرس، خرید و فروش طلا در نبود جشن های عروسی و نامزدی به دلیل شرایط کرونایی منحصر به افرادی است که برای سرمایه گذاری به بازار طلا مراجعه می کنند اما همین افراد نیز حضور خود را در بازار به دلیل کرونا به حداقل رسانده اند.

از طرفی بی ثباتی بازار موجب شده است که سرمایه گذاران برای خرید و فروش طلا به شدت دچار تردید باشند و همین عوامل بازار طلا را در رکود غرق کرده است.

ترس از کاهش قیمت مانع خرید طلا

بنا به اعلام خبرآنلاین رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز در ارزیابی خود از وضعیت بازار گفته است:خرید و فروش مصنوعات به کف رسیده و در روزهای اخیر نیز خرید و فروش سکه به دلیل نوسان حاکم بر بازار به شدت ماهش یافته است چرا که برخی از ترس کاهش بیشتر قیمت نمی‌خرند و همین مساله وضعیت را غیرعادی کرده است.

آریاک سفر

ابراهیم محمدولی گفت:‌ روز گذشته تقریبا آرام‌ترین روز بازار بود زیرا تغییر و تحولات در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی که اتفاق می افتد، بر بازار سکه و طلا تاثیرگذار است و ما به عنوان صنف طلا سال‌هاست که در رکود به سر می‌بریم و تغییر و تحولات و نوسانات سبب شده تا همان میزان ۱۰ تا ۱۵ درصدی که مراجعه کننده داریم اکنون در بلاتکلیفی به سر ببرند.

محمدولی اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که اقتصاد کشور آنچنان قوی شده باشد که در برابر اخبار ایران و سایر کشورها، ماندگار و مقاوم باشد زیر برای ما چه فرقی می کند که در آمریکا چه اتفاقی می افتد و اقتصاد باید راه خود را طی کند و تولید و صادرات کشور باید به کار خود ادامه دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز