سقوط 20 میلیونی قیمت یکی از خودروهای سایپا

قیمت شاهین سایپا طی روزهای اخیر با ریزش قابل توجه مواجه شده به نحوی که کاهش قیمت این خودرو حدود 20 میلیون تومان ارزیابی می‌شود.

به گزارش کاماپرس، شاهین سایپا از زمان پیش فروش تا امروز روند قیمتی عجیبی را طی کرده است. قیمت اولیه این خودرو بر اساس مبلغ پیش پرداخت زیر 200 میلیون تومان ارزیابی می شد اما نهایتا قیمت مصوب 291 میلیونی برای شاهین در نظر گرفته شد که اعتراض بسیاری از پیش خرید کنندگان را در پی داشت.

بعد از ورود اولین سری خودروهای شاهین به بازار قیمت های اعلامی برای این خودرو به سرعت بالا رفت و حتی در مقطعی زمزمه قیمت 500 و 600 میلیونی شاهین در بازار شنیده می شد، گرچه این قیمت ها هیچگاه به صورت رسمی مورد تائید قرار نگرفت.

به هر شکل اکنون مدتیست شاهین روی مدار ارزان شدن حرکت می کند به صورتی که بر اساس گزارش سایت گسترش نیوز در حال حاضر می توان این خودرو را به قیمت 375 میلیون تومان خریداری کرد.

شاهین سایپا باز هم ارزان تر می‌شود

راز آسمان پایتخت

گسترش نیوز در این باره نوشته است؛ با افزایش قیمت مصوب خودرو شاهین در کارخانه نه تنها قیمت این خودرو در بازار افزایش نیافت بلکه به دلیل کاهش فاصله قیمت بازار و کارخانه و کم شدن سود سفته بازی روی این خودرو، قیمت بازار با کاهش هم مواجه شد.

حدود 10 روز قبل یعنی روز ۲۰ خرداد ماه قیمت سایپا شاهین از سوی آگهی دهندگان ۳۹۴ میلیون تومان اعلام قیمت می شد، اما این گروه در فاصله تنها ۱۰ روز سطح انتظار خود را کاهش داده و دیروز ۳۰ خرداد هر دستگاه شاهین ۳۷۵ میلیون تومان قیمت داده شد که کاهش ۲۰ میلیون تومانی را نشان می دهد.

در شرایطی که قیمت مصوب خودرو شاهین اکنون ۲۹۱ میلیون تومان است، به این ترتیب اختلاف قیمت بازار و کارخانه این خودرو در این مدت از بالای ۱۰۰ میلیون تومان به ۸۴ میلیون تومان رسیده است.

گسترش نیوز پیش بینی کرده است که با افزایش تیراژ شاهین قیمت این خودرو در بازار باز هم کاهش یابد.

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز