سفر به ایران از ترکیه و دبی هم گرانتر است

به گفته رئیس انجمن دوستی ایران و ازبکستان سفر به ایران برای گردشگران ازبک از سفر به کشورهای همسایه از جمله قطر، ترکیه و دبی گران‌تر تمام می‌شود.

به گزارش کاماپرس، روشن گولیلمو​ (Ravshan Gulyamov) با بیان اینکه برای توسعه گردشگری بین ایران و ازبکستان نیاز است تا هزینه سفر به ایران متعادل‌سازی شود، گفت: اگر به بسته‌های سفر کشورهای اطراف ایران از جمله قطر، ترکیه، دبی و… نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که در میان این کشورها، سفر به ایران گران‌تر است. برای مثال اگر گردشگر ازبک بخواهد به دبی سفر کند بسته سفر شش روزه حدود ۶۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. بسته سفر به ترکیه حدود ۷۰۰ دلار  خواهد بود و با ۳۰۰ دلار  نیز می‌تواند به قطر سفر کند. این درحالی است که هزینه سفر به ایران کمتر از ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ دلار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

او نرخ بالای پرواز به ایران را دلیل اصلی افزایش هزینه سفر دانست و گفت: هرچند اکنون کمی قیمت پروازها کاهش پیدا کرده اما نیاز است تا گردشگری ایران نگاهی به بسته‌های سفر به کشورهای همسایه خود داشته باشد و نرخ‌ها را متعادل‌سازی کند.

راز آسمان پایتخت

به نقل از ایلنا، در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران مقرر شد کمیته مشترک همکاری‌های گردشگری ایران و ازبکستان در آینده نزدیک تشکیل شود و موضوعاتی از قبیل پروازهای مستقیم، تبلیغات مشترک گردشگری دو کشور و همکاری‌های بخش خصوصی در دو حوزه گردشگری پیگیری شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز