سعدی؛ اولین تولیدکننده کاشی و سرامیک ضد اسید در کشور

لست سکند

یکی از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی، کاشی و سرامیک است. از این دسته مصالح در قسمت‌های مختلف ساختمان مثل آشپزخانه، حیاط، نمای ساختمان، حتی حوض‌های تزئینی نیز استفاده می‌شود. مقاومت فیزیکی بالا، ضدحریق بودن، عدم تغییر رنگ و عایق رطوبت بودن از جمله ویژگی‌های حائز اهمیت سرامیک‌ها است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ صنعتی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ایران یکی از کشورهای سرآمد تولید کاشی و سرامیک دنیا محسوب می‌شود. با توجه به اطلاعات موجود، سهم ایران از بازار کاشی و سرامیک جهان حدودا چهار درصد است. کشور ایران با وجود کارخانه‌های فعال توانسته در تولید کاشی و سرامیک زبانزد دنیا شود. یکی از این کارخانه‌ها که در لیست شرکت‌های بورسی کشور هم قرار دارد، «کاشی و سرامیک سعدی» است.

بیش از نیم قرن تجربه

کاشی و سرامیک سعدی نزدیک به 61 سال پیش مورد بهره برداری قرار گرفت. این مجموعه قدم به قدم حجم فعالیت‌های خود را افزایش داد. در حال حاضر این شرکت ظرفیت تولید 4 میلیون متر مربع کاشی کف با ابعاد 60 در 60  و 30 در 90 و50 در 100 را در سال دارد. برندهای مختلف این مجموعه با نام‌های سعدی، بوستان، پارسیان، بهارستان و اروند در بازار عرضه موجود هستند. کاشی و سرامیک سعدی تمام نیروی خود در جهت تبدیل شدن به برند برتر بازار کاشی و سرامیک ایران به کارگرفته است.

کاشی و سرامیک سعدی با عرضه محصولات مناسب و باکیفیتی که داشته، به بازارهای کشورهای دیگر در منطقه جنوب غربی آسیا و اوراسیا هم راه پیدا کرده است. با این حال، کاشی سعدی برای تبدیل شدن به صادرکننده مطرح کشورهای آسیای جنوب غربی و اوراسیا و حضور مستمر در جریان زندگی مصرف کنندگان خود همواره تلاش می‌کند.

راز آسمان پایتخت

این شرکت با هدایت امیر پروال برای افزایش کمیت و کیفیت محصولات خود در سال جاری همانند سال‌های قبل، اقداماتی را دستور کار دارد.

رشد 180 درصدی سود سهام کسعدی

این مجموعه در بازار بورس هم حضور دارد؛ سهام کاشی و سرامیک سعدی با نماد «کسعدی» در تابلوی بازار دوم بورس به چشم می‌خورد. ارزش بازاری کنونی این سهام 6 هزار و 845 میلیارد ریال است. کاشی سعدی یکی از زیرمجموعه‌های سرمایه گذاری صدر تامین محسوب شده و 80 میلیون از سهام آن را این شرکت در دست دارد. گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند و سرمایه گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان از دیگر سهامداران عمده این مجموعه هستند. کاشی سعدی در پایان سال مالی گذشته برای هر سهم خود هزار ریال سود محقق کرد که نسبت به دوره قبل رشد 180 درصدی داشت.

گزارش عملکرد سه ماهه منتهی به خردادماه این مجموعه، نشان دهنده رشد 134 درصدی سود خالص آن نسبت به دوره مشابه سال گذشته است. این شرکت در مدت زمان مشابه از فروش محصولات خود 103 هزار و 79 میلیون ریال سود کسب کرد. همچنین میزان تولید سرامیک سعدی از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، 1.4 درصد افزایش داشته و به 880 هزار و 865 متر مربع رسیده است.

اولین تولیدکننده کاشی ضداسید

سرامیک سعدی طی سال‌های فعالیت خود اقدامات زیادی را در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و … انجام داده است. همچنین این مجموعه افتخارات بسیاری در زمینه کاری خود به دست آورده که دریافت انواع گواهی‌های استاندارد بین المللی کنترل کیفیت، استاندارد ملی محصول، استاندارد ملی مدیریت انرژی، جایزه ملی تعالی سازمانی سال 1392و … تنها بخشی از این دستاوردها محسوب می‌شود.

این مجموعه نوآوری‌هایی در تولید کاشی داشته که منجر به ایجاد محصولات خوبی شده است. شرکت کاشی سعدی اولین کاشی‌های ضداسید را در کشور تولید کرده و برای نخستین بار با استفاده از تکنولوژی اچ‌دی طرح‌های جدیدی را روی محصولات خود به چاپ رساند.

انجام پروژه‌هایی مانند تولید کاشی سعدی با سایز 60 در 120، تاسیس اولین مرکز نوآوری مواد ساختمانی ایران، راه اندازی خط چهارم تولید کارخانه، مرکز آموزش و مشاوره سعدی و … به مناسبت شصت سالگی کارخانه کاشی و سرامیک سعدی به وقوع پیوست.

دغدغه‌های زیست محیطی کاشی سعدی

مسائل زیست محیطی و چگونگی مقابله با آلودگی‌های آن، همواره از موضوعات مهم جهانی بوده و اکثر شرکت‌های مهم و باسابقه درگیر آن هستند. به نظر وقتی عملکرد یک شرکت مشاهده می‌شود، نحوه واکنش و فعالیت‌های آن در مواجه با آلودگی‌های زیست محیطی مهم است. کاشی سعدی هم این مسئله را در اولویت کاری خود قرار داده و سعی در رعایت معیارها و استانداردهای زیست محیطی دارند.

به همین دلیل امسال این مجموعه برای اطمینان از انطباق فعالیت‌های کاری و عملیاتی کارخانه‌های خود با معیارهای جهانی حفاظت از محیط زیست، نسبت به نمونه برداری خروجی از دودکش‌ها، فاضلاب، اندازه گیری آلودگی صوتی و هوای محیطی و خروجی بگ فیلترها اقداماتی صورت داد. این کار برای حفظ شرایط مطلوب محیطی و بهداشتی انجام شد.

مرتبط با : کاشی و سرامیک سعدی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز