رکوردشکنی دوبی با خانه‌های اشرافی

لست سکند

همزمان با وقوع جنگ اوکراین و روسیه و افزایش همه گیری کووید-19، فروش خانه‌های اشرافی در دوبی رونق مضاعفی گرفت. برای ثروتمندانی که به دنبال مکانی امن برای ذخیره دارایی‌هایشان هستند، دوبی بهترین گزینه به شمار می‌رود.

به گزارش کاماپرس و به نقل از بلومبرگ، آپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی با نام‌های تجاری بولگاری، کاوالی و فور سیزنز بسیار در دوبی شهرت پیدا کرده‌اند.

خریداران خارجی همچنان به خرید خانه‌های فوق لاکچری در دوبی ادامه می‌دهند. همین هفته، یک قرارداد 203 میلیون درهمی (معادل 55 میلیون دلار) برای آپارتمانی پنج خوابه با نام تجاری باکرات به امضا رسید. در این قرارداد، قیمت هر فوت مربع زمین، 14 هزار درهم محاسبه شده بود. این بالاترین قیمت ثبت‌شده برای یک آپارتمان در دوبی محسوب می‌شود.

پیش از این، رکورد گران‌ترین زمین دوبی در ماه فوریه برای آپارتمان پنج خوابه بولگاری به قیمت 160 میلیون درهم به ثبت رسیده بود. ساختمان این آپارتمان در نزدیکی جزیره مصنوعی به شکل اسب دریایی احداث شده است.

وضعیت املاک و مستغلات لاکچری در دوبی 89 درصد بهتر شده است. این رشد نمایی باعث غافلگیری بسیاری از کارشناسان شده است. ویلاهای پروژه فور سیزنز که در سال 2021 حدود 40 میلیون درهم به فروش رسیدند، در حال حاضر حدود 100 میلیون درهم ارزش دارند.

راز آسمان پایتخت

خریداران در دوبی تمایل زیادی به همکاری با برندهای لوکس دارند. این دسته از املاک معمولاً 30 درصد بیشتر از سایر زمین‌های معمولی قیمت‌گذاری می‌شود. از سوی دیگر، امنیت بالا و برندهای قابل اعتماد، خریداران را به سمت قراردادهای نجومی برای دریافت مسکن‌های لاکچری در دوبی سوق می‌دهد.

زمین‌های باکرت در نزدیکی برج خلیفه و بین آب و مرکز شهر دوبی ساخته شده‌اند و تاکنون نیمی از 49 آپارتمان‌های آنجا به فروش رسیده‌اند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز