رونمایی از سرویس جدید فیبر نوری ایرانسل با حضور رئیس جمهور

لست سکند

روز 27 اردیبهشت ماه رئیس جمهور سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل را رونمایی کرد. توسعه دسترسی به اینترنت پرسرعت در 336 روستا و افتتاح ششصدمین سایت 5جی از دیگر پروژه‌های رونمایی شده در این مراسم بودند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

سرویس اینترنت فیبر نوری به مناسبت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی به بهره‌برداری رسید. این پروژه در قالب طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها و با عنوان فیبر به خانه رونمایی شد. بابل در استان مازندران اولین شهری است که این سرویس را دریافت می‌کند. سایت 5جی شماره 420 ایرانسل در این شهر افتتاح و آزمایشگاه 5جی نیز به بهره‌برداری رسید.

به جز رئیس جمهور افراد دیگری هم‌چون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و … در این مراسم حضور داشتند. سایت ارتباطی کویره گویز شهرستان سقز استان کردستان در این آئین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پروژه فیبر نوری ایرانسل در شهر بابل با اعتبار 70 میلیارد تومانی برای پوشش 25 هزار خانوار افتتاح شد. برای 420 سایت 5جی که تاکنون راه‌اندازی شده، اعتبار 28 هزار میلیارد ریالی صرف شده است.

در کنار پروژه‌های نام برده شده، طرح‌های اتصال ۹۵ درصدی دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و سامانه ملی سنجش برخط میزان رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور رونمایی و معرفی شدند. افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت هسته شبکه ارتباطی کشور و اتصال جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی از طریق کابل‌کشی فیبر دریایی دیگر پروژه‌های رونمایی شده در این آیین بودند.

وزیر ارتباطات در این مراسم اعلام کرد که سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی تا پایان سال 1401 به 7/5 درصد رسیده است. او شبکه ملی اطلاعات را محور کارهای وزارت ارتباطات دانست و پیشرفت این شبکه را 61 درصد اعلام کرد.

ابراهیم رئیسی در سخنان خود به اهمیت رقابت بین تشکل‌ها و در بخش خصوصی تأکید کرد. به‌علاوه او اعلام کرد که سرعت رشد شبکه ملی اطلاعات باید افزایش یابد و از کیفیت آن نیز کاسته نشود. رئیسی اشاره کرد که تا حداکثر یک ماه آینده تمام دستگاه‌ها باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بپیوندند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایرانسل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز