رفع ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی

ال‌جی  شرکت الکترونیکی کره‌ای و چندملیتی است، که به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات شناخته می‌شود.

به گزارش کاماپرس، ریشه‌های تأسیس این شرکت به سال ۱۹۵۸ و راه‌اندازی شرکت گلداستار بازمی‌گردد. ال‌جی الکترونیکس هم‌اکنون از شرکت‌های تابعه کمپانی ال‌جی گروپ می‌باشد و در عمل بخش صنایع الکترونیکی این گروه کره‌ای به‌شمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد.

در این متن قصد داریم به دلایل وقوع ارور یا کد خطای LE در ماشین لباسشویی ال جی و همچنین نحوه رفع این ارور بپردازیم.

شرکت ال جی انواع لوازم الکترونیکی ، خانگی و انواع ماشین لباسشویی را با راندمان بالایی را به بازار عرضه می کند. اگر شما دارای ماشین لباسشویی با قابلیت درب جلو یا عقب باشید، ماشین لباسشویی ال جی شما مجهز به سیستم ارور یابی است. زمانی که شما ارور LE را بر روی صفحه نمایش مشاهده می کنید نشان از وجود مشکلی در موتور ماشین است. این مشکل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. برای رفع این ارور باید نوع خطا را مشخص کنید.  اگر به درستی ماشین لباسشویی را نصب نکرده باشید، ممکن است ارور LE را بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی مشاهده نمایید. این مشکل مربوط به ارتباط نادرست بین موتور و کنترل پنل ماشین لباسشویی ال جی است. در اکثر موارد برای رفع این مشکل می توانید به آسانی دستگاه را ریست کنید. برای ریست دستگاه، دکمه start/pause را برای چند ثانیه فشار داده و سپس آن را رها کنید. مجدد دستگاه را روشن کنید و بررسی کنید آیا ارور LE رفع شده است یا خیر. اگر دوباره همان خطا را بر روی صفحه نمایش مشاهده کردید می توانید با شماره هایی که در دفترچه راهنما قرار داده شده است با متخصصین ال جی تماس بگیرید.
حفاظت از بار اضافی ناشی از حرارت
به گزار ایسنا، اگر مدار حفاظت از بار اضافی ناشی از حرارت موتور لباسشویی ال جی قطع شود دستگاه ممکن است ارور LE را به شما نشان دهد. این قابلیت برای جلوگیری از گرمای بیش از حد به موتور لباسشویی و مانع از آسیب دائمی آن طراحی شده است. در صورت برای رفع خطا بایستی موتور دستگاه خنک شود. اجازه دهید فاصله زمانی نیم ساعت بگذرد سپس مجدداً آن را روشن کنید. اگر دوباره ارور LE را مشاهده کردید نیاز است که با متخصصین خدمات دهی ال جی تماس بگیرید. دس را جدا کرده و سپس با کارشناسان ال جی تماس بگیرید.
وجود آب و صابون بیش از حد
اگر ماشین لباسشویی مقدار زیادی آب و صابون را در دیگ تشخیص دهد، ارور LE بر روی صفحه نمایش ظاهر می گردد. معمولاً، اگر شما از مواد شوینده به مقدار بیش از حد استفاده کنید یا مواد شوینده ی مناسب دستگاه خود را تهیه نکنید آنگاه با این مشکل مواجه خواهید شد. همیشه دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما را مطالعه نمایید تا متوجه شوید باید چه مقدار شوینده و چه نوع شوینده ای استفاده کنید. برای رفع ارور و پاک سازی این مواد، دستگاه را به مدت نیم ساعت از برق جدا نمایید تا پاک سازی شود. ماشین لباسشویی را دوباره راه اندازی و روشن کنید، بر روی دکمه چرخش با سرعت SPIN ضربه بزنید و سپس گزینه NO Spin را انتخاب کنید. دکمهstart/pause را فشار دهید تا چرخه تخلیه فعال گردد. بعد از اتمام چرخش، بار را از روی وان جدا کنید. برای پاک سازی هر چه بهتر چرخه آبکشی را روشن کنید. ممکن است شما نیاز داشته باشید این کار را برای چند بار تکرار کنید.
مشکلات مربوط به وزن زیاد لباس ها
ارور LE ممکن است به دلیل شرایط خاص متفاوتی بر روی صفحه نمایش لباسشویی ال جی شما ظاهر گردد. اگر قصد شستشوی لباس های زیادی را با لباسشویی ال جی دارید، دستگاه را بر روی چرخه ملایم، شستشوی دست تنظیم نکنید. این موارد برای زمانی که لباس کمتری برای شستشو دارید مناسب هستند. برای ریست مجدد ماشین لباسشویی، آن را از برق جدا کرده و دکمه STARTیاPAUSE را به مدت پنج ثانیه فشار دهید. ارور LE نشان دهنده این است که دستگاه به خوبی پر نشده است، لباس های سنگین و وسایل پرحجم ممکن است به موتور دستگاه فشار وارد کنند. برای کاهش اندازه بار چند تکه لباس را از دستگاه خارج کنید و دوباره آن را روشن کنید. چنان چه دوباره این خطا را مشاهده کردید، اجازه بدهید تا ماشین لباسشویی به مدت نیم ساعت متوقف و خنک شود و مجدد آن را روشن کنید.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران تک سرویس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز