رشد نرخ اونس و دلار باعث افزایش قیمت فلزات گرانبها شد

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به دیروز 23 هزار و 500 تومان بیشتر شد و به مرز 1 میلیون 322 هزار و 400 تومان رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 286 هزار تومان بالا رفت و در محدوده 14 میلیون و 319 هزار تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس امروز با قیمت دلار همراه شد و با رشد 8.2 درصدی نسبت به دو روز قبل، هزار و 725 دلار شد. شاخص دلار در جمعه گذشته نزدیک پایین‌ترین سطح بیش از یک هفته اخیر خود باقی ماند. در صورتی که شاخص دلار کاهش پیدا کند، طلا برای سرمایه گذاران ارزان‌تر شده و آن‌ها به سراغ این فلزگرانبها خواهند رفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

با وجود اینکه نرخ اونس و دلار بالا رفت و قیمت طلا و سکه نیز صعودی شد، اما حباب این فلزات گرانبها کاهش پیدا کرد. امروز نرخ نیم سکه نسبت به روز قبل 1.48 درصد بالاتر رفت و به مرز 8 میلیون و 100 هزار تومانی رسید. قیمت ربع سکه در مقایسه با دیروز 150 هزار تومان بیشتر شد و در محدوده 5 میلیون و 130 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ سکه گرمی نسبت به روز قبل 10 هزار تومان بیشتر شد و به مرز 3 میلیون تومانی رسید.

وضعیت بازار فلزات گرانبهای داخلی چگونه است؟

به گفته محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و سکه، این فلزات گرانبها به دلیل پیش رو بودن ایام اربعین با کاهش تقاضا مواجه شده‌اند. این موضوع سبب شده تا علی رغم رشد قیمتی این فلزات گرانبها، حباب آن‌ها کاهشی شود. به نظر کشتی‌آرای تا زمانی که نرخ دلار رو به رشد است، احتمال افزایش قیمت طلا و سکه دور از انتظار نخواهد بود و صعود قیمتی این فلزات گرانبها ادامه دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز