راه اندازی رستوران فست فود به سبک حرفه‌ای‌ها!

با جستجویی در اینترنت یا قدم زدن در خیابان می‌توان متوجه حداقل یک رستوران فست فود در نزدیکی خود شد که این موضوع علاقه افراد به این نوع غذا را نشان خواهد داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، راه‌اندازی هر کسب‌وکاری نیازمند رعایت برخی اصول‌های مهم است که راه‌اندازی رستوران فست فود نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود، زیرا توجه به نکات بسیار ریز اعتبار هر کسب‌وکاری را افزایش خواهد داد.

کیفیت فست فود در گرو چیست؟

کیفیت فست‌فودها مستلزم رعایت برخی نکات است که از آن می‌توان به کیفیت مواد مصرفی اولیه اشاره کرد، زیرا اگر مواد اولیه طبیعی و باکیفیت استفاده شود هم اعتبار کسب‌وکار بالا خواهد رفت هم آنکه  رستوران مشتریان بیشتری به خود جذب خواهد کرد.

طبق تحقیقات مدرسه سلامت دانشگاه هاروارد آمریکا، بشقاب غذایی باکیفیت است که در آن سبزیجات و میوه‌های کم فرآوری‌شده، غلات، منابع چربی سالم همچنین پروتئین وجود داشته باشد. امروزه برخی رستوران‌های مهم دنیا نیز این قاعده را رعایت کرده و فست فود را با کمترین مواد نگهدارنده به مشتریان عرضه می‌کنند که از آن‌ها می‌توان به برگر کینگ و مک دونالدز اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

تجهیزات مورد نیاز رستوران فست‌ فود

تجهیزات فست‌ فود از دیگر واجبات این نوع کسب‌وکار است که غیر اهل فن این موضوع را عجیب می‌دانند ولی جالب است که تجهیزات مناسب در کیفیت غذا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

از تجهیزات یک فست فود می‌توان به تجهیزات سرمایش اشاره کرد که با دو جنس تمام استیل یا سوکیس از مواد اولیه نگهداری می‌کنند.مواد اولیه برخی اوقات زمان بسیاری در یخچال می‌مانند که استفاده از تجهیزات مناسب و عدم امکان تشکیل برفک در یخچال و فریزر بر کیفیت آن‌ها تاثیر مستقیم خواهد داشت.

بخش انبار را می‌توان یکی از بخش‌های اساسی یک رستوران دانست که باید به نور، دما و رطوبت این محیط بسیار توجه کرد. طبق استانداردها نور انبار باید 50 تا 100 لوکس، درجه حرارات برابر با 15 تا 25 درجه همچنین رطوبت نیز نباید بیشتر از 60 درصد در بخش سردخانه و 40 درصد در محیط خشک باشد.

دیگر تجهیزات بسیار مهم در یک رستوران فست فود وسایل پخت‌وپز آن است. به عنوان مثال برای تولید یک ساندویچ از هات‌داگ‌پز، گریل ذغالی و روغنی استفاده می‌شود همچنین برای پخت پیتزا نیز برخی از فر ریلی و برخی از فر صندوقی و گاهی از فر آجری استفاده می‌کنند که به گمان مسئول راه‌اندازی کسب‌وکار بستگی دارد. البته کیفیت تمامی این تجهیزات در خروجی غذا بسیار اثرگذار است که همین امر دقت بالایی را در زمان خریداری تجهیزات می‌طلبد.

تجهیزات صنعتی مناسب؛ راهی برای اعتبار رستوران فست فود

برخی از کسب‌وکارها برای راه‌اندازی فست فود از تجهیزات پخت‌وپز دست دوم خریداری و استفاده می‌کنند که مشکلات بهداشتی و نداشتن گارانتی پس از خرید آن‌ها برای خریدار دردسرساز خواهد شد. در حالی‌که برخی تولیدکنندگان تجهیزات آشپزخانه صنعتی می‌کوشند تا با رعایت استانداردها و استفاده از متریال‌های مرغوب محصولات باکیفیتی را ارائه کنند.

متریال مورد استفاده در تجهیزات فست فود باید استنلس استیل یا استیل ضدزنگ آلیاژ 304 باشد که برخی از تولیدکننده‌ها با استفاده از لایه‌های نازک نامرغوب یا استفاده از محصولات کیفیت پاینن در تولید اسکلت، پایه‌ها و چرخ‌ها سعی در کاهش هزینه‌ها دارند.

تشخیص تفاوت‌های محصولات باکیفیت با محصولات نامرغوب در ابتدای راه‌اندازی شغل شاید کار آسانی نباشد و همکاری با مجموعه‌های باسابقه را بطلبد تا فرد را در امور خرید تجهیزات فست فود راهنمایی کند.

فردی که می‌خواهد کیفیت محصولات تولیدی شرکت‌های مختلف را با یکدیگر بسنجد می‌تواند به رستوران‌های موجود در پورتفولیوی شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی، کارخانه تولید محصول برای مشاهده روند تولید تجهیزات یا برای سنجش اعتبار شرکت به مجموعه‌های رستورانی مراجعه کند.

البته راه‌حل دیگر آن مراجعه به آپادانا تجهیز آراز و استفاده از خدمات مشاوره این مجموعه است؛ زیرا سابقه 20 ساله در زمینه تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات فست‌فود همچنین راه‌اندازی رستوران دارد و سعی می‌کند با مشاوره صحیح به افرادی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند آن‌ها را با هزینه‌ای معقول به یکی از کارآفرینان کشور تبدیل کند.

متقاضیان نیازمند مشاوره برای راه‌اندازی رستوران فست فود یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت آپادانا تجهیز آراز مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آپادانا تجهیز آراز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز