راهنمای سفر به قطر در نوروز 1403

تور قطر نوروز 1403-کاماپرس
لست سکند

قطر با مساحت کمتر از  11 هزار و 500 کیلومتر، یکی از توریستی‌ترین کشورهای خاورمیانه است که علی‌رغم وسعت کم، دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بی‌شماری است. سفر به قطر با توجه به نزدیکی آن به ایران یکی از مقاصد محبوب ایرانی‌ها است.

به گزارش کاماپرس، قطر کشوری زیبا و دوست داشتنی است که با پشت سر گذاشتن تاریخی پر فراز و نشیب به کشوری بسیار لوکس و مدرن تبدیل شده و ترکیبی منحصر به فرد از سنت و مدرنیته را در خود جای داده است. با رزرو تور قطر نوروز 1403 می‌توان تعطیلات خود را در این کشور زیبای عربی سپری کرد.

این گزارش به ارائه راهنمای سفر به قطر و بررسی شرایط رزرو تور قطر پرداخته است.

قطر کجاست؟

قطر کشور کوچکی در خاورمیانه است که از نظر جغرافیایی در جنوب غربی قاره آسیا و در همسایگی ایران در خلیج فارس واقع شده است. قطر یکی از پنج کشور ثروتمند جهان بوده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی روی صنعت توریسم در این کشور صورت گرفته است. دوحه، پایتخت این کشور در شرقی‌ترین بخش قطر قرار گرفته و مملو از برج‌های سر به فلک کشیده و مراکز خرید لوکس و مدرن است.

تور قطر - کاماپرس

راز آسمان پایتخت

بهترین زمان سفر به قطر

موقعیت جغرافیایی و فاصله بسیار کم قطر با خط استوا موجب شده که آب و هوای این کشور در بیشتر ایام سال بسیار گرم و خشک باشد. تابستان‌های قطر بسیار گرم و بلند بوده و سفر به قطر در این فصل علی‌رغم ارزان بودن می‌تواند تاحدودی اذیت‌کننده باشد. بهترین زمان برای رزرو تور قطر از میانه پاییز تا اواسط بهار، یعنی از اوایل آبان تا اواسط اردیبهشت بوده که دمای هوا تقریبا متعادل است.

جاهای دیدنی قطر

آشنایی با جاذبه­‌های قطر و برنامه‌ریزی برای تماشای آنها یکی از مهم‌ترین کارهایی است که پیش از رزرو تور قطر باید انجام داد. برخی از بهترین جاذبه‌های گردشگری قطر شامل موزه‌های مشیرب، موزه ملی قطر، متحف، دهکده فرهنگی کاتارا، خانه رادوانی، شهر فیلم، موزه هنر اسلامی، قلعه الزباره، برج‌های بارزان، سوق شاهین، قلعه زکریت و خانه کمپانی است.

تور قطر - کاماپرس

مدارم لازم برای سفر به قطر

نخستین گام برای سفر به قطر، اخذ ویزای توریستی قطر است. برای دریافت این ویزا کافی است که متقاضی مدارک لازم برای اخذ ویزا شامل مدارک هویتی، پاسپورت با شش ماه اعتبار، عکس جدید در اندازه پاسپورت، بلیت سفر تایید شده، مدارک اثبات اقامت در قطر مانند رزرو هتل، اثبات تمکن مالی و گردش حساب سه ماهه خود را به سفارت این کشور ارائه دهد. ویزای توریستی قطر دارای 30 روز اعتبار بوده و هزینه دریافت آن 200 ریال قطر است.

غذاهای قطر

یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز سفر به قطر، امتحان کردن غذاهای خوش‌طعم و لذیذ محلی و آشنایی با فرهنگ عربی این کشور است. مضروبه، هریس، شاورما، مجبوس، سالونا، سمبوسه و کنافه از جمله غذاهایی است که در تور قطر می‌توان آنها را امتحان کرد. البته در صورتی که ذائقه‌تان با غذاهای عربی سازگار نبود، می‌توانید سری به رستوران‌های بین‌المللی و فست فودهای معروف مانند مک دونالد یا کی اف سی بزنید.

از جمله رستوران‌های مطرح قطر می‌توان به رستوران ران عربی الشرفه، رستوران بین المللی مارکت، رستوران عربی الهورابا، رستوران بین المللی کیو، رستوران عربی واین اشاره کرد.

تور قطر - کاماپرس

مراکز خرید قطر

دوحه – پایتخت قطر – مملو از مراکز خرید لوکس و مدرن با انواع امکانات رفاهی و تفریحی مانند رستوران‌ها و کافه‌های متنوع است. بسیاری از برندهای مشهور و مطرح در مراکز خرید قطر شعبه داشته و محصولات خود را با قیمت‌های نسبتا خوبی عرضه می‌کنند.

مراکز خریدی که در تور قطر می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، شامل مرکز خرید ویلاجیو مال، مرکز خرید مال آو قطر، سیتی سنتر دوحه، مرکز خرید الخور مال، مرکز خرید فستیوال سیتی دوحه،  لاگونا مال، لندمارک مال،  طوار مال و مرکز خرید میرقاب است.

رزرو تور قطر با “آریاک سفر”

آژانس هواپیمایی آریاک سفر، یک مجموعه معتبر و فعال در حوزه خدمات گردشگری اعم از فروش بلیط هواپیما، رزرو هتل و برگزاری تورهای داخلی و خارجی و دیگر خدمات مسافرتی به دو شکل آنلاین و حضوری است. این مجموعه با داشتن 20 سال تجربه کاری و تیم مجرب، تور قطر را با خدمات و قیمتی عالی برگزار می‌کند.

خدمات ویژه آریاک سفر شامل عرضه آنلاین انواع بلیط‌ هواپیما و قطار به مقاصد داخلی و خارجی، رزرو هتل‌ در کشورهای مختلف، برگزاری تور‌‌‌‌های انفرادی، گروهی و ویژه، چارتر‌های سالانه آنتالیا و استانبول، اخذ ویزای شینگن، کانادا، آمریکا، انگلیس و استرالیا، پشتیبانی ۲۴ ساعته و تور‌های لحظه آخری و آفری است.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز