دلایل خرابی کیس کامپیوتر

لست سکند

خاموش شدن ناگهانی کیس کامپیوتر یا روشن نشدن آن، یکی از نگران‌کننده‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای دارندگان کامپیوترهای شخصی رخ دهد. گاهی اوقات، این مشکلات با چند ترفند ساده قابل حل است، اما اگر مشکل از بخش سخت‌افزار باشد باید از یک متخصص یا تکنسین خبره در این زمینه کمک گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

کاماپرس در این گزارش، برخی از رایج‌ترین مشکلات کیس کامپیوتر به همراه راهکارهای رفع آنها را ارائه داده است.

روشن نشدن کیس

گاهی اوقات با فشردن دکمه پاور، کیس روشن نمی‌شود. در چنین مواقعی بهتر است که ابتدا اتصالات و جریان برق کیس را بررسی کرد. در صورتی که مشکلی از این لحاظ وجود نداشت، تمام قطعات متصل به مادربرد (به جز سیم برق) را جدا کنید. اگر باز هم سیستم روشن نشد، به احتمال زیاد، مادربرد یا منبع تغذیه سیستم دچار مشکل شده است. این مشکل باید توسط تکنسین متخصص برطرف شود.

راز آسمان پایتخت

بالا نیامدن ویندوز

گاهی اوقات، کیس روشن می‌شود، اما ویندوز بالا نمی‌آید. در این شرایط باید تمام قطعات متصل به مادربرد را به جز منبع تغذیه و کابل دیتا جدا کرد. سپس، قطعات سخت‌افزاری سیستم مانند مودم، هارد دیسک، کارت گرافیک و امثال آن را به صورت جداگانه وصل کرده و سلامت آنها را تست کنید. با انجام این کار می‌توان قطعه معیوب را پیدا و تعویض کرد.

صدای بوق متناوب پس از روشن شدن کیس

صدای بوق پس از روشن شدن کیس به دو صورت شنیده می‌شود. گاهی بوق به صورت ممتد و حدود 3 تا 4 ثانیه طول می‌کشد و گاهی هم صدای بوق کمتر از یک ثانیه طول می‌کشد و پشت سر هم تکرار می‌شود.

علت بوق‌های ممتد، اشکال در نحوه قرار گرفتن حافظه رم در اسلات است. در چنین مواقعی باید رم را با دقت از جای خود خارج و پایه‌های آن را تمیز کرد؛ سپس آن را به صورت صحیح در جای خود قرار داد. گاهی هم مشکل از عدم قرارگیری صحیح کارت گرافیک در جای خود یا کثیفی آن است، اما بوق‌های کوتاه و پشت سر هم هنگاهی شنیده می‌شوند که قطعات سیستم کثیف شده باشند. برای رفع این مشکل توصیه می‌کنیم که به خفن‌ترین مرکز تعمیر کامپیوتر در تهران (قیمت عالی) یعنی “رایانه کمک” مراجعه کنید.

عدم نمایش تصویر

اگر کیس کامیپوتر روشن شود، اما تصویری نمایش داده نشود، به احتمال زیاد کارت گرافیک دچار مشکل شده است. اگر این قطعه مشکلی نداشته باشد، سوختن مانیتور یا اختلال در بایوس سیستم می‌­تواند منجر به این اختلال ‌شود.

خاموش شدن کامپیوتر

گاهی نیز کامیپوتر بعد از روشن شدن به طور ناگهانی و خودکار خاموش می‌شود. رایج‌ترین علت این اتفاق، داغ شدن CPU است. خراب بودن فن یا سوختن آن نیز منجر به داغ شدن این قطعه می‌شود.

در حال حاضر خفن ترین مرکز تعمیر کامپیوتر در تهران (قیمت عالی) مجموعه رایانه کمک است. این مرکز بیش از 14 سال سابقه ارائه خدمات رایانه‌ای به صورت تلفنی و بیش از 950 هزار مشتری فعال دارد؛ بنابراین در صورت وقوع ناگهانی مشکلات کامپیوتری، می‌توانید برای رفع آنها با شماره تلفن 0217129 (خطوط ثابت) یا 09099071540 (خطوط اعتباری) تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز