دلایل استقبال از مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی تلفنی-کاماپرس
لست سکند

مشاوره حقوقی تلفنی به واسطه مزایای متعدد آن اعم از هزینه‌های پایین، حفظ حریم خصوصی و بسیاری موارد دیگر، امکان دسترسی به وکیل متخصص و آگاه را برای تمام افراد، فارغ از سن، جنسیت، سطح درآمد و موقعیت اجتماعی آنان فراهم کرده است.

به گزارش کاماپرس، مسائل حقوقی امروزه به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل شده است و هرگونه اقدام نسنجیده و بدون آگاهی از قوانین و مقررات در مورد آن‌ها می‌تواند پیامدهای جدی و سنگینی را به دنبال داشته باشد؛ از این رو دریافت مشاوره حقوقی تلفنی و مشورت با افراد دارای تحصیلات حقوقی، نقش موثری در جلوگیری از تضییع حقوق افراد و بروز اختلافات بعدی دارد.

این گزارش به معرفی خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و نحوه استفاده از آن ‌پرداخته است.

مشاوره حقوقی تلفنی چیست؟

خدمات مشاوره حقوقی تلفنی به معنای مشورت با مشاوران حقوقی و وکلای مجرب دادگستری در زمینه‌های متنوع حقوقی و دریافت نظرات و نکات آنان از طریق تماس تلفنی است. در این روش از مشاوره حقوقی، افراد نیازی به مراجعه به موسسات حقوقی یا دفتر وکلا نداشته و تنها با یک تماس می‌توانند در اولین فرصت، نظر یک وکیل متخصص را جویا شوند. لازم به ذکر است که مشاور حقوقی تلفنی می‌تواند یک وکیل دادگستری و دارای پروانه وکالت بوده یا صرفا یک کارشناس دارای تحصیلات حقوقی باشد.

مشاوره حقوقی تلفنی

راز آسمان پایتخت

چه زمانی باید از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنیم؟

معمولا افراد پس از مواجه شدن با مسائل حقوقی، بسته به ابعاد موضوع و این‌که مشکل آنان در چه مرحله‌ای قرار دارد، به سراغ راهکارهای متعدد از جمله مشاوره حقوقی تلفنی می‌روند؛ با این حال، از مشاوره حقوقی تلفنی می‌توان در دو زمان بهره برد که در ادامه توضیح داده شده است.

1- پیش از اقامه دعوی

 بهترین زمان برای بهره‌مندی از مشاوره حقوقی تلفنی، پیش از بروز اختلاف و ورود مسئله به مرحله دادگاه و تشکیل پرونده است؛ چرا که مسائل حقوقی دارای پیچیدگی و گستردگی بوده و افراد برای پیشگیری از بروز اختلافات حقوقی در آینده به سراغ مشاوره حقوقی تلفنی می‌روند. به عنوان مثال، افراد برای تنظیم قراردادهای انتقال مالکیت و خرید و فروش می‌توانند با یک جلسه مشاوره حقوقی تلفنی از انتقال قانونی ملک اطمینان حاصل کنند.

2- پس از اقامه دعوی

پس از طرح دعوی در مراجع قضایی، بسیاری از افراد از حق انتخاب وکیل خود براساس قانون استفاده کرده و از او به عنوان نماینده خود در دعاوی استفاده می‌کنند؛ با این حال، ممکن است برخی افراد بنا به دلایل متعددی اعم از پیچیده نبودن پرونده یا حتی عدم توانایی پرداخت هزینه‌ها از گرفتن وکیل امتناع کنند. در چنین شرایطی بهترین گزینه برای افزایش شانس پیروزی در دعوی و جلوگیری از تضییع حقوق خود، بهره‌مندی از مشاوره حقوقی تلفنی و آگاهی از ابعاد حقوقی و قانونی موضوع است. البته نکته مهم در این موارد، استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی وکلا و مشاوران معتبر و متخصص است.

مشاوره حقوقی تلفنی-کاماپرس

مشاوره حقوقی تلفنی شامل چه موضوعاتی می­شود؟

بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند که مشاوره حقوقی تلفنی تنها در موضوعات کم‌تر پیچیده و ساده صورت می‌گیرد. این در حالی است که انواع مشاوره حقوقی تلفنی در پرونده‌ها و موضوعات متنوع از خرید و فروش ملک گرفته تا کلاهبرداری و امثال آن توسط موسسات حقوقی و وکلای معتبر ارائه می‌شود. از جمله رایج‌ترین دعاوی و مشکلاتی که می‌توان درباره آنها از مشاور حقوقی تلفنی استفاده کرد، می‌توان به امور حقوقی مرتبط با طلاق و حضانت فرزند، امور ملکی و خرید و فروش، قتل و ضرب و جرح، زنا و روابط نامشروع، جعل اسناد، خیانت در امانت، کلاهبرداری، جرایم رایانه‌ای، تنظیم قراردادهای کاری و تجاری، امور ثبتی و مسائل حقوقی شرکت‌ها و ثبت آن‌ها اشاره کرد.

چرا باید به سراغ مشاوره حقوقی تلفنی رفت؟

مشاوره حقوقی در هر زمان و در هر موضوعی به دو صورت حضوری و تلفنی امکان‌پذیر است که هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایبی هستند؛ با این حال، برخی از مزایای مشاوره حقوقی تلفنی در مقایسه با مشاوره حقوقی حضوری، شامل هزینه‌های پایین این نوع مشاوره و در برخی موارد رایگان بودن آن، صرفه جویی در وقت و امکان دسترسی به وکیل متخصص بدون محدودیت زمانی و مکانی و مهم‌تر از همه حفظ حریم خصوصی و عدم افشای هویت فرد است.

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی با توجه به عوامل متعددی همچون موضوع مورد مشورت، مدت زمان مشاوره، تعداد جلسات مشاوره حقوقی تلفنی و همچنین شرایط مشاور حقوقی یا همان وکیل مانند تخصص، مهارت و میزان تحصیلات او تعیین می­شود. به عنوان مثال، هزینه مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل دادگستری از هزینه مشاوره با فردی که تنها تحصیلات حقوقی دارد، بالاتر است. نکته دیگر در هزینه مشاوره حقوقی تلفنی، هزینه تماس یا تلفن بوده که بر عهده وکیل یا موسسه حقوقی ارائه دهنده خدمت است.

مشاوره حقوقی تلفنی با “حقیقت گستر”

موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان، یک مجموعه معتبر و با سابقه در حوزه‌های متنوع حقوقی است که با بهره‌مندی از تخصص و مهارت مشاوران و وکلای پایه یک دادگستری به ارائه خدمات ویژه و قبول دعاوی حقوقی و کیفری می‌پردازد. این مجموعه دارای دپارتمان‌های اختصاصی در هر یک از حوزه‌های قانونی اعم از امور ملکی، خانوادگی، کیفری و اتباع بوده و هر یک از این بخش‌ها شامل تیم‌های متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، مشاورین و کارشناسان مجرب است. خدمات ویژه موسسه حقیقت گستر شامل ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل (CRM) و امکان مشاهده وضعیت پرونده در وبسایت و اپلیکیشن آن است.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز