دلایل ارزان بودن قیمت ملک در قبرس شمالی برای سرمایه گذاران حوزه مسکن

لست سکند

این روزها کشورهای حاشیه مدیترانه مورد توجه گردشگران و سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند. زیبایی‌های این مناطق، آب و هوای مناسب برای مسافرات و زندگی و قیمت پایین ملک نسبت به سایر کشورهای اروپایی، از جمله دلایلی است که کشورهای حاشیه دریای مدیترانه را مطرح‌تر کرده است. قبرس شمالی نیز یکی از کشورهای رو به رشد حاشیه مدیترانه است و قیمت ملک در قبرس شمالی هنوز هم پایبن‌تر از سایر کشورهای این منطقه است تا سود مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران کند.

کاماپرس در این گزارش دلایل توجه سرمایه‌گذاران حوزه مسکن  به خرید ملک در این کشور مدیترانه‌ای و ارزان بودن قیمت ملک در قبرس شمالی را بررسی کرده است.

آیا قیمت ملک در قبرس شمالی ارزان‌تر است؟

قیمت ملک در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای حاشیه مدیترانه ارزان‌تر است. یکی از دلایل این موضوع رو به رشد و توسعه بودن قبرس شمالی به عنوان یک کشور جوان است. اگرچه زیرساخت‌های مناسبی در قبرس شمالی از نظر ارتباطات، حمل و نقل، بهداشت، درمان، فرهنگی و تفریحی ایجاد شده است اما هنوز هم ساخت شهرک‌های مسکونی و شهرهای جدید در ابتدای راه است. بسیاری از شهرهای قبرس شمالی هنوز در حوزه مسکن و ساخت و ساز اشباع نشده‌اند و رونق ساخت و ساز و آمار بالای مسکن قابل فروش، باعث شده است که هنوز با افزایش سرسام‌آور قیمت ملک در قبرس شمالی روبرو نباشیم.

برای نمونه در مقایسه با ترکیه، مشاهده می‌شود که وضعیت قبرس شمالی در حوزه مسکن به مراتب بهتر است. دلیل این موضوع افزایش چند برابری قیمت ملک در ترکیه در سال‌های اخیر و کاهش شدید قیمت لیر نسبت به دلار است. این در حالیست که قبرس شمالی از واحد پولی پوند استفاده می‌شود و رشد قیمت ملک کاملا معقول و در چارچوب اقتصاد این کشور است.

قیمت ملک در قبرس شمالی

راز آسمان پایتخت

حمایت کامل دولت قبرس شمالی از سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه مسکن

یکی دیگر از دلایل مناسب بودن قیمت ملک در قبرس شمالی، حمایت دولت از این نوع سرمایه‌گذاری است. مشوق‌های زیادی از سوی دولت قبرس شمالی برای خریداران ملک در این کشور در حال اجرا است. مهم‌ترین مشوق، امکان اخذ اقامت و شهروندی با خرید ملک است. همچنین با در نظر گفتن شرایطی، شما می‌توانید بخشی از قیمت ملک را با تسهیلات دریافتی از بانک‌های قبرس شمالی بپردازید که در نوع خود اقدامی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاران خارجی است. همچنین سیستم مالیاتی قبرس شمالی نیز به نفع سرمایه‌گذاران خارجی تنظیم شده است و حتی در برخی از موارد شما معاف از پرداخت بسیاری از مالیات‌ها خواهید بود.

از سوی دیگر دولت قبرس شمالی، شرایط خوبی را از نظر اقتصادی و سیاسی در کشور فراهم کرده است. ثبات اقتصادی نقطه برتری قبرس شمالی نسبت به دیگر کشورهای حوزه مدیترانه مانند ترکیه است. اقتصاد این کشور هر ساله در حال رشد است و کارشناسان اقتصادی از قبرس شمالی به عنوان دوبی آینده مدیترانه نام می‌برند.

تنوع قیمتی ملک در قبرس شمالی

قبرس شمالی از جمله کشورهایی است که خرید ملک توسط خارجی‌ها را به شهرها و نقاط خاصی محدود نکرده است. در قبرس شمالی شما امکان خرید ملک از نوع آپارتمان یا ویلا را دارید. همچنین می‌توانید ملک مورد نظر خود را در هر نقطه جغرافیایی در این کشور بخرید. برای نمونه نقاط ساحلی، شهرک‌های تازه تاسیس، شهرهای بزرگ و روستاها از جمله نقاطی هستند که خارجی‌ها دوست دارند تا در این مناطق صاحب آپارتمان یا ویلا شوند. همین موضوع باعث می‌شود که دست خریداران ملک از بابت قیمت ملک در قبرس شمالی باز باشد.

برای نمونه اگر بودجه زیادی برای خرید یک واحد آپارتمان و ویلا در مناطق مدرن شهری و یا مناطق ساحلی نیاز باشد، در عوض در بسیاری از مناطق روستایی و شهرهای کوچک که از زیبایی خاصی نیز برخوردار هستند، امکان خرید ارزان ملک وجود دارد. در واقع تنوع قیمتی یکی از دلایلی است که باعث پایین آمدن میانگین قیمت ملک در قبرس شمالی می‌شود.

قیمت ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی با استفاده از خدمات «آدریان گروپ»

شرکت «آدریان گروپ» یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه املاک، ساختمان و سرمایه‌گذاری در کشورهای ترکیه و قبرس شمالی است. این شرکت با بهره گیری از تجربه 15 ساله کادر مجرب خود، بهترین مشاوره‌ها را در زمینه خرید آپارتمان، ویلا و ملک، اخذ شهروندی و ثبت شرکت در این کشورها انجام می‌دهد. دفتر مرکزی شرکت آدریان گروپ در شهر استانبول ترکیه مستقر است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از سایت این شرکت به آدرس adrian-group.com بازدید کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آدریان گروپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز