دلار 27 هزار تومانی ؛ گام اول جدی گرفتن «بایدن» در میدان فردوسی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نرخ دلار روز گذشته با شیب تند در مسیر نزولی قرار گرفت و در یک روز 3 هزار و 700 تومان ارزان تر شد که این سقوط را می توان به جدی گرفتن بایدن توسط فعالان بازار ارز در میدان فردوسی تعبیر کرد.

به گزارش کاماپرس، با وجود مقاومت واسطه ها در برابر ریزش دلار، اتفاقی که پیش از این نیز برخی کارشناسان آن را پیش بینی کرده بودند رخ داد و روز گذشته دلار سنگین ترین ریزش خود را ثبت کرد.

برخی فعالان بازار پیش بینی می کنند ریزش دیروز آغازی برای ریزش بیشتر دلار است و دلار 27 هزار تومانی تا پیش از انتخابات آمریکا به محدوده 20 هزار تومان می رسد و در صورت پیروزی بایدن به زیر 20 هزار تومان سقوط می کند.

سنگین ترین ریزش بازار ارز چگونه رقم خورد؟

روزنامه دنیای اقتصاد در این باره نوشته است؛  «اگر ایران به تعهدات توافق بازگردد، ما نیز همین کار را خواهیم کرد.» این جمله سیاستمدار کهنه‌کاری است که چند ماه پیش به‌عنوان کاندیدای اصلی حزب دموکرات در ایالات متحده انتخاب شد. به نظر می‌رسد  در هفته‌های قبل، بازارهای داخلی احتمال برنده شدن جو بایدن در مقابل ترامپ را جدی نمی‌‎گرفت، اما نشانه‌های جدید – از پیش افتادن بایدن در نظر سنجی ها از ترامپ – برای بازارها جدی‌تر از گذشته شده است.

راز آسمان پایتخت

این روزنامه در ادامه به روند معاملات در بازار غیررسمی ارز پرداخته و نوشته است؛ هیچ‌ معامله گری در بازار در ابتدای روز سه‌شنبه 29 مهرماه 1399حاضر نبود اقدام به خرید دلار بالای مرز 30 هزار تومانی کند؛ این در حالی بود که ساعت 4 بعدازظهر روز دوشنبه این ارز در بازار آزاد با قیمت 31 هزار و 300 تومان خرید و فروش می‌شد. با توجه به این مساله می‌توان گفت که بازار ارز با شکاف نزولی بیش از 4 درصد نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه آغاز به‌کار کرد. به گفته فعالان، روند ریزشی دلار از معاملات پشت‌خطی روز دوشنبه آغاز شده بود و تا اواسط روز سه‌شنبه ادامه یافت.

با شکست خط حمایت 30 هزار تومانی، فروش‌ها به اندازه‌ای در بازار بالا رفت که قیمت تا نقطه 28 هزار و 200 تومانی هم پایین رفت. از اواخر روز کمی میزان خریدها بیشتر شد و دلار با اصلاحی جزئی حدود ساعت 3 بعدازظهر با قیمت 28 هزار و 600  تومان مورد معامله قرار ‌گرفت. موج بعدی ریزش از این ساعت شروع شد؛ به‌طوری‌که این ارز هزار تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و روی عدد 27 هزار و 600 تومان قرار گرفت. این قیمت 3 هزار و 700 تومان کمتر از روز دوشنبه بود و موجب شد که سنگین‌ترین ریزش بازار ارز در طول تاریخ رقم بخورد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز