دلار 200 تومان و سکه 250 هزار تومان گران تر شدند

لست سکند

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه ها قیمت دلار در صرافی ملی بدون تغییرماند اما در بازار غیررسمی ارز، دلار افزایش 200 تومانی را تجربه کرد و سکه هم 250 هزار تومان گران تر از دیروز خرید و فروش شد.

به گزارش کاماپرس، در روزی که بورس با افت دیگری مواجه بود و اونس طلا و دلار جهانی مسیر صعودی را در پیش گرفته بودند، قیمت دلار در بازار آزاد نیز به ثبات قیمت های اعلام شده توسط بازارساز در صرافی ملی توجهی نکرد و 200 تومان گران تر شد.

بانک مرکزی فروش‌دلار سهمیه ای را نیز با صدور اطلاعیه ای که دیشب رسانه ای شد تا اطلاع ثانوی متوقف کرد تا صف خرید دلار و یورو جلوی صرافی های بانک ها فعلا جمع شود اما نمی توان این نکته را نادیده گرفت که بخشی از این تقاضا به بازار غیررسمی هدایت می شود و تنور قیمت ها را در این بازار داغ تر می کند.

قیمت خرید‌دلار آمریکا در صرافی بانک ملی امروز چهارشنبه 19 شهریورماه ۲۲,۶۵۰(بیست و دو هزار و ششصد و پنجاه تومان) تعیین شد که نسبت به روز قبل تغییری را تجربه نکرد.

اما بنا به اعلام دنیای اقتصاد قیمت دلار در بازار در ساعت تنظیم این خبر با افزایش ۰.۷۸ درصدی، از ۲۵,۲۰۰ (بیست و پنج هزار و دویست ) تومان به ۲۵,۴۰۰ (بیست و پنج هزار و چهارصد ) تومان رسیده است.

راز آسمان پایتخت

یورو امروز در بازار آزاد عکس‌دلار حرکت کرد و قیمت  یورو نسبت به روز قبل ، با ۵۳ تومان کاهش، ۲۹,۶۶۵ (بیست و نه هزار و ششصد و شصت و پنج ) تومان نرخ گذاری شد.

گرانی 250 هزار تومانی سکه با اهرم دلار و اونس جهانی

از بازار سکه نیز خبرها حکایت از آن دارد که قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز به 11,850,000 (یازده میلیون و هشتصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل 250 هزار تومان یعنی حدود2.1 درصد افزایش داشته است.

افزایش قیمت سکه علاوه بر تاثیرپذیری از رشد دلار در بازار تا حدودی متاثر از اونس جهانی نیز بود چرا که امروز هر اونس طلا خلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، هر اونس طلا که روز قبل تا ۱,۹۰۹ (یک هزار و نهصد و نه) دلار رسیده بود، امروز – چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ مصادف با ۰۹ سپتامبر ۲۰۲۰ – با رشد ۰.۹۱ درصدی به ۱,۹۲۷ (یک هزار و نهصد و بیست و هفت) دلار رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز