دلار به بهانه یک تحریم دریایی گران شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نرخ دلار که از ابتدای هفته روند نزولی را در بازار طی می کرد روز گذشته ناگهان رو به افزایش گذاشت که بررسی ها نشان می دهد مانور واسطه ها بر اجرایی شدن یک تحریم دریایی علت اصلی گرانی دلار بوده است.

به گزارش کاماپرس، شیب صعودی نرخ دلار در هفته گذشته متوقف شد و از ابتدای هفته جاری قیمت این ارز پرتقاضا رو به کاهش گذاشت. پیش بینی می شد روند نزولی قیمت دلار با شیب ملایم ادامه داشته باشد اما از عصر دیروز – سه شنبه 20 خردادماه – با وجودی که تقاضای خرید اسکناس دلار در بازار تغییر محسوسی نداشت قیمت این ارز رو به افزایش گذاشت و در اواخر وقت دیروز نرخ دلار تا مرز 17 هزار و 800 تومان پیش رفت.

به نظر می رسد علت افزایش غرمترقبه نرخ دلار مانور دلالان روی خبر اجرایی شدن تحریم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) بوده است . واسطه ها و دلالان ارز با این استدلال که برخلاف گمانه زنی هایی که درباره کاهش تنش در روابط ایران و آمریکا در پی مبادله چند زندانی به وجود آمده بود، تنش کماکان با شدت بالا ادامه دارد و افقی برای بهبود شرایط و ایجاد گشایش های بیشتر اقتصادی و ارزی دیده نمی شود.

حواله درهم رکورد زد

بنا به اعلام دنیای اقتصاد دیگر یکی از مهم‌ترین اتفاقات دیروز که نرخ ارز بازار داخلی را تحت‌تاثیر قرار داد، رشد نرخ حواله درهم بود. دیروز نرخ حواله درهم به سطح تاریخی ۵ هزار تومان رسید. با این سطح از نرخ حواله درهم،‌ ارزش دلار در بازار داخلی به راحتی می‌توانست به بالای مرز ۱۸ هزار تومانی برود؛‌ ولی بازیگران ارزی خیایان فردوسی با احتیاط بیشتری نسبت به رشد نرخ درهم واکنش نشان دادند؛ به‌نظر می‌رسد آنها هنوز نسبت به ادامه روند افزایشی دلار در بازار داخلی مطمئن نبودند.

راز آسمان پایتخت

در کنار این، برخی فعالان بازار ارز نیز عنوان می‌کردند، به‌رغم رشد دیروز دلار همچنان تقاضای نقدی زیادی در بازار وجود ندارد و تب افزایش قیمت دلار امروز فروکش می کند.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز