درباره پدیده شب های سفید روسیه چه می دانید؟

لست سکند

برای کسانی که تا به حال نام شب‌های سفید به گوش‌شان نخورده، تصور اینکه شب به روشنی سپیده‌دم باشد کمی تعجب‌برانگیز است! اما واقعیت این است که چنین پدیده‌ای در شهر سن پترزبورگ روسیه اتفاق می‌افتد. بروز این پدیده خارق‌العاده باعث شده تا تعداد زیادی از گردشگران علاقه داشته باشند که به این کشور پهناور سفر کنند. به طوری که پدیده شب‌های سفید سن پترزبورگ هر ساله حدود چهار میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گردشگرانی که تمایل دارند تا تور سنت پترزبورگ را با قیمت عالی و به صورت نقدی یا اقساطی رزرو کنند می‌توانند از طریق آژانس مسافرتی آرزوی سفر پارسیان اقدام نمایند. این مجموعه با به کارگیری قوی‌ترین زیرساخت‌ها، رعایت بالاترین استانداردها و همکاری با پرسنل خبره و جوان همواره بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می‌کند. رزرو هتل، صدور بلیط هواپیما و اخذ ویزای توریستی روسیه و دیگر مقاصد گردشگری دنیا با مراجعه به سایت آرزوی سفر به راحتی امکان‌پذیر است. در ادامه، با جزئیات پدیده شب‌های سفید روسیه بیشتر آشنا خواهیم شد.

چرا پدیده شب‌های سفید رخ می‌دهد؟

این پدیده در حقیقت بخاطر موقعیت جغرافیایی شهر سن پترزبورگ رخ می‌دهد. هنگامی که فصل تابستان از راه می‌رسد. خورشید در فاصله نزدیک‌تری نسبت به ماه و زمین قرار می‌گیرد. این مسئله موجب می‌شود تا نور خورشید بیشتر از نور ماه به زمین بتابد. به زبان علمی‌تر، در این فصل از سال، مدار عرضی غروب و طلوع خورشید کمی گسترده‌تر می‌شود. در نتیجه، خورشید در جایگاه اولیه خود ثابت شده و پدیده شب‌های سفید اتفاق می‌افتد. در چنین شب‌های روشنی، هیچ ستاره‌ای در آسمان قابل رویت نیست.

راز آسمان پایتخت

زمان و مکان بروز پدیده شب‌های سفید

این پدیده را می‌توان در چند شهر دیگر کشور روسیه نیز مشاهده کرد؛ اما شدت آن بسیار ضعیف‌تر از شهر سن پترزبورگ است. برخی از این شهرها شامل ولوگدا، ماگادان، مورمانسک، خانتی مانسیسک و چرپووت می‌شود. شب‌های سفید از اواخر ماه می شروع شده و تا نیمه‌های ماه ژوئیه ادامه پیدا می‌کند. گردشگرانی که برای دیدن این پدیده زیبا تور سن پترزبورگ را رزرو می‌کنند، می‌توانند روشن‌ترین شب‌ها از 11 ژوئن تا 2 ژوئیه مشاهده نمایند.

یکی دیگر از جذابیت‌های شهر سن پترزبورگ در این زمان، برگزاری جشنواره‌ها و مراسم‌های متعدد است. این جشنواره‌های جذاب در سطح جهانی معروف هستند. مقارن با شب‌های سفید، بسیاری از موزه‌ها و تئاترهای روسیه نیز تخفیف می‌خورند.

رقص و پایکوبی زیادی در این زمان در روسیه برپا می‌شود. محل برگزاری این جشنواره‌ها معمولاً در مجاورت کاخ پترهوف یا موزه آرمیتاژ است. گردشگران می‌توانند در زمان برگزاری این مراسم‌ها از پرسه زدن در مراکز خرید و فروشگاه‌های روسیه به صورت 24 ساعته لذت ببرند.

چنین شرایطی باعث شده تا بسیاری از زوج‌ها ترجیح بدهند تا ماه عسل خود را در این کشور زیبا سپری کنند. چرا که نه تنها بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌ها شامل تخفیف می‌شوند، بلکه زوج‌ها می‌توانند در شب‌های زیبای سفید سن پترزبورگ عکس‌های جذابی از خود بگیرند. توصیه می‌شود تا برای دیدن این پدیده جذاب و گرفتن زیباترین عکس‌ها، شب‌های سفید را بر روی پل‌های متحرک رودخانه نوآ مشاهده کنید. همچنین، تعدادی کشتی نیز در این رودخانه برای گردشگران در نظر گرفته شده تا آنها بتوانند در میانه رودخانه نوآ از تماشای این شب‌ها لذت ببرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آرزوی سفر پارسیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز