«خوگر» راهنمای خرید صندلی اداری منتشر کرد

لست سکند

«خوگر» از برندهای برگزیده صنعت مبلمان اداری، با انتشار مطلبی متقاضیان صندلی اداری را برای انجام خرید بهتر راهنمایی کرد.

به گزارش کاما پرس به نقل از خوگر، امروزه با توجه به گذراندن زمان طولانی در دفاتر اداری بسیار مهم است که به فضا، محیط و امکانات کارکنان در آن اهمیت داده شود. یکی از مهم ترین عناصر در این مقوله صندلی اداری است که کاربر بیشترین زمان خود را روی آن سپری می کند. از این جهت انتخاب صندلی اداری مهم است و در ادامه راهنمای خرید صندلی اداری را خواهید خواند که به شما در اتخاذ بهترین تصمیم و انتخاب کمک می کند.

چرا صندلی اداری مهم است؟

صرف نظر از شغل شما اگر برای انجام دادن آن ملزم به نشستن روی صندلی هستید نوع و مدل آن بسیار اهمیت پیدا می کند. اما دقیقا چرا؟ بیایید دلایل آن را بررسی کنیم.

سلامتی شما

راز آسمان پایتخت

این نکته ناگفته نیست که سلامتی بسیار حائز اهمیت است و شما موظفید همیشه و همه جا از آن مراقبت کنید و این شامل وقتی سرکار هستید نیز می شود. واقعیت این است که یک صندلی بد در محیط کار می تواند اثرات منفی و جبران ناپذیر بر سلامت شما بگذارد.

برای مثال اگر صندلی شما منعطف و قابل تنطیم نباشد، به زودی احساس درد و ناراحتی می کنید و مجبورید به طور مداوم بلند شوید یا هوس می کنید خمیده و قوزدار بنشینید که این می تواند وضعیت ستون فقرات و حالت بدن شما را برای همیشه تغییر دهد به علاوه فشار زیادی به کمر، گردن و شانه هایتان وارد کند.

سطح بهره وری شما

آیا می دانید صندلی اشتباه می تواند بر میزان بهره وری شما نیز تأثیر بگذارد؟ واقعیت این است که  یک صندلی ناراحت می تواند عامل اصلی حواس پرتی باشد و شما به سادگی تمرکز خود را از دست خواهید داد. در نتیجه،  عملکرد شغلی شما روند تنزلی خود را آغاز می کند.

انتخاب بهترین صندلی اداری

انتخاب یک صندلی اداری مناسب با توجه به انواع متعدد و متنوع آن ها ممکن است برای شما کار مشکلی باشد و این که از کجا باید شروع کنید شما را سردرگم کند؛ بنابراین ما در ادامه برخی نکات کلیدی در انتخاب صندلی را برای شما فهرست کردیم که به خاطر سپردن آن ها قطعا کمک بزرگی در این زمینه خواهد بود.

شکل و مدل ظاهری صندلی ها

صندلی های اداری در اشکال مختلف، اندازه و سبک های متنوعی در دسترس هستند. بنابراین انتخاب بهترین گزینه مستلزم این است که تفاوت بین آن ها را بدانید. در ادامه نگاهی به محبوب ترین انواع صندلی ها می اندازیم.

صندلی های دفتر اپراتور

صندلی های اپراتور اغلب صندلی اداری «معمولی» محسوب می شوند که معمولاً برای افزایش راحتی، از یک  بخش پشتی بزرگ برخوردار هستند. از ویژگی های اصلی آن ها می توان به تنظیم ارتفاع صندلی، شیب عقب و عملکرد چرخشی صندلی اشاره کرد.

صندلی طراحی

این صندلی که مناسب برای کار روی میز های مرتفع تر است برای استفاده نقشه کش ها، طراحان و کارهایی مانند طراحی بی نظیر است.از ویژگی های اصلی می توان به تنظیم ارتفاع صندلی، نوار استراحت پا و عملکرد صندلی چرخان اشاره کرد.

چهارپایه‌ اداری یا صندلی های نشسته ایستاده

این صندلی ایده آل برای کسانی است که زیاد حرکت می کنند و یک گذار آسان بین نشستن و ایستادن را فراهم می کند. در هر دو سطح کوتاه و بلند موجود است. از ویژگی های اصلی می توان به قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی، نوار استراحت پا و پشتی پشتیبان و مجهز اشاره کرد.

صندلی زانو

این تکنولوژی برای کاهش فشار و زور بر قسمت تحتانی کمر طراحی شده است. می تواند به بهبود وضعیت بدن و فعال نگه داشتن مفاصل و عضلات در هنگام نشستن کمک کند. از ویژگی های اصلی می توان به ارتفاع صندلی و قابلیت تنظیم زاویه، بخش صندلی خالی و مکانیسم شیب اشاره کرد.

دیگر نکات مهم

اما همچنان طیف گسترده ای از صندلی ها وجود دارد و جدا از نشانه های ظاهری برخی نکات تکنیکی وجود دارد که بهتر است آن ها را نیز مدنظر داشته باشید.

ارتفاع صندلی

ارتفاع صندلی باید قابل تنظیم باشد تا بتوانید متناسب با نیاز خود آن را تغییر دهید. اگر قدری کوتاه تر یا بلندتر باشد ناچارهستید، گردن خود را خم یا به سمت بالا نگه دارید که اصلا توصیه نمی شود. پس ارتفاع صندلی را در حالت استاندارد مقابل میز قرار دهید و ساعد و مچ را روی میز گذاشته و دقت کنید چشمانتان قدری بالاتر از سطح کامپیوتر مقابلتان باشد. اگر در این حالت روی صندلی راحت هستید، این گزینه مناسبی به نظر می رسد.

عملکرد چرخشی

این عملکرد، تحرک سیال را ارائه می دهد که در صورت نیاز به دسترسی به مناطق مختلف میز، مهم است. داشتن صندلی با عملکرد چرخان به این معناست که نیازی به پیچاندن کمر و کش و قوس بدن برای رسیدن به نقطه ای دور تر نیست.

مکانیسم شیب کمر

انتخاب صندلی با مکانیسم شیب کمر می تواند به شما کمک کند تا به راحتی در داخل صندلی خود حرکت کنید، به شما امکان می دهد که هروقت از حالت بدنتان خسته شدید آن را به صورت دوره ای جابجا کنید. کنترل شیب به این معنی است که می توانید زاویه پشت صندلی را تنظیم کنید، گزینه نشستن به صورت راست یا زاویه ای را به شما می دهد.
در حالت ایده آل باید بتوانید صندلی را طوری تنظیم کنید که زاویه بین ران و پشت شما بین ۹۵ تا ۱۰۵ درجه باشد. صندلی باید شما را قادر به نشستن با قفسه سینه و شکم کند، نه اینکه در خود مچاله شوید.
تکیه گاه راحت و قابل تنظیم، کوسن و نشیمنگاه نرم، دسته برای استراحت بازوها از دیگر امکاناتی است که هر صندلی اداری باید داشته باشد تا بیشترین راحتی را داشته باشد.

پشتیبانی قوس کمر

مسئول محافظت از قوس کمر، برآمدگی قسمت پایین تکیه گاه صندلی است. این ویژگی به تجربه نشستن راحت، طبیعی و سالم کمک می نماید. همچنین این قسمت تکیه گاه نواحی کوچک و میانی کمر شماست. بدون این ویژگی شما بیشتر به سلامتی خود آسیب می زنید پس بهتر است دنبال یک صندلی باشید که چنین ویژگی ای داشته باشد.

کوسن و نشیمنگاه

اگر ساعات طولانی بروی صندلی می نشینید وجود نشمینگاه نرم با بالشتک مناسب یک ضرورت است. حالت ایده آل این است که صندلی شما نشیمنگاه و پشتی با بالشتک ضخیم و نرم داشته باشد. نرم بودن صندلی باعث راحتی شما در طول روز و تمرکز بهتر بر روی کارتان خواهد شد.

دسته ها

هرچند دسته ها صد در صد ضروری نیستند اما داشتن صندلیِ اداری دسته دار می تواند بسیار مفید باشد. دسته های صندلی با تحمل وزن بازوهای فرد می توانند باعث راحتی بشتر ناحیه تحتانی کمر شوند و همچنین به کاهش فشار روی شانه و گردن کمک شایانی می کنند. به ویژه اگر برای مدت طولانی روی صندلی می نشیند دسته ها می توانند تکیه گاه بیشتری برای توزیع وزن بدن فراهم کنند.
بهترین حالت آن است که دسته ها پوششی نرم و همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع  داشته باشند تا بتوانید آن ها را بر اساس قد خودتان تنظیم کنید. البته این نکته هم مهم است که دسته های صندلی مانع نزدیک شدن شما به میز نشوند. اگر دسته ها اینطور باشند شما به طور ناخودآگاه برای نزدیک شدن به میز به سمت لبه صندلی متمایل خواهید شد که این موضوع باعث ایجاد فشار بر کمر شما خواهد شد.

چرخ

اگر حرکت آزادانه به اطراف، روی صندلی برایتان اهمیت دارد باید یک صندلی با پایه  چرخ دار انتخاب کنید که به شما آزادی عمل در حرکت بدهد. صندلی های چرخدار در جابجایی درون محل کار نیز کار را راحت تر می کنند.

انتخاب مواد به کار رفته در ساخت صندلی

صندلی های اداری با تنوع فراوان و با استفاده از مواد مختلف ساخته می شوند و برای انتخاب بهترین صندلی برای دفتر کارتان نگاهی گذرا به پرکاربردترین متریال های موجود در بازار می اندازیم.

پارچه

ساده، سرراست ونرم، پارچه یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای صندلی اداری ست. پارچه ها معمولا در طیف متنوعی از رنگ ها ارائه می شوند و  معمولاَ برای پوشش صندلی هایی با بالشتک فومی به کار می روند.

چرم

صندلی های اداری با روکش چرم معمولا نشیمنگاهی نرم و راحت برای شما فراهم می کنند. در صورت نگهداری صحیح، چرم ماده ای با طول عمر بالاست که می تواند از آزمون زمان سربلند بیرون بیاید.

توری یا مش

این نوع روکش که به آن مش هم می گویند به دلیل داشتن حفره های متعدد باعث جریان یافتن بهتر هوا در ناحیه پشت و نشیمنگاه صندلی شده و از تعریق بدن جلوگیری می کند. ویژگی دیگر صندلی های اداری با روکش توری طراحی معمولا ارگونومیک آنهاست که باعث راحتی بدن در زمان نشست به روی صندلی می شود.

 

 

 

مرتبط با : خوگر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز