خودرو چپی چه مشخصاتی دارد؟

برخی افراد برای خرید خودرو که این روزهای وسیله‌ای بسیار ضروری است، به دلایلی متعدد سمت خرید خودروهای دست دوم بازار می‌روند. اما اگر اطلاعاتی راجع‌به خرید خودروی مناسب دست دوم نداشته باشند، ممکن است کلاه بزرگی مثل خرید خودرو چپی به سرشان برود!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید خودرو دست دوم به همان اندازه که ممکن است در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند، ممکن است ریسک بزرگی نیز باشد؛ اگر فروشنده‌ای با خریدار صادق نباشد، ممکن است خودرو چپی یا آسیب‌دیده را به اسم خودروی سالم بفروشد. در ادامه سعی شده راهکارهایی برای شناسایی خودرو چپی گفته شود تا خریدارن با آکاهی به سمت خرید خودرو دست دوم بروند.

راه تشخیصی خودرو چپی

خودرو چپی به خودرویی گفته می‌شود که در سانحه یا تصادف تعادل را از دست داده و حساس‌ترین نقاط مستعد آسب‌دیدگی همچون ستون‌ها، سقف خودرو و کلاف‌ها دچار ضربه شوند.

خودرو اگر تصادف کند ممکن است تعادل خود را از دست بدهد و با قسمت سقف به زمین یا ناهمواری برخورد کند که در ابتدا باید سقف یک خودرو دست دوم را به صورت کامل بررسی کرد. البته این نشانه قطعی برای تشخیص چپی بودن خودرو نیست و ممکن است فروشنده سقف را بر اثر مشکلات دیگر تعویض کرده باشد.

راز آسمان پایتخت

مرحله بعد از بررسی سقف خودرو، آسیب‌دیده‌گی اسکلت بدنه است که صافکاری این بخش سبب نرم و نازک شدن می‌شود و بسیاری هنگام خرید متوجه آن نخواهند شد همچنین هزینه‌های بسیاری را برای خریدار در بر خواهد داشت.

تفاوت رنگ کارخانه با تعمیرگاه؛ راهی برای تشخیص خودرو چپی

با بررسی رنگ خودرو نیز می‌توان متوجه چپی بودن خودرو شد زیرا رنگ‌آمیزی تعمیرگاه بسیار متفاوت‌تر از رنگ کارخانه است؛ در این مرحله باید بسیار جزئی و بادقت رنگ خودرو بررسی شود. جالب است بدانید رنگ خودرو در کارخانه با دمای بالای 150 درجه خشک می‌شود در حالی‌که در تعمیرگاه این دما مابین 50 تا 60 درجه است و همین امر سبب تفاوت در رنگ بدست آمده می‌شود.

فاصله سرشاسی‌ها را هم می‌توان دلیلی بر چپ شدن خودرو فروشی دانست که این کار را تعمیرکار با قرار دادن خودرو بر روی چاله می‌تواند بررسی کند. خودروهای واژگون شده حرکت‌شان از خودروهای دیگر متفاوت‌تر است و اگر ضربه به‌خصوص به جلو خودرو خورده باشد، سبب خروج شاسی از تنظیمات اولیه می‌شود.

چک کردن زیر و صندوق خودرو نیز می‌تواند در تشخیص کمک‌کننده باشد که برای این کار می‌توان زیر خودرو دراز کشید و تمام جزئیات را بررسی و همین کار را برای صندوق نیز تکرار کرد.

شل بودن یا عدم وجود برخی پیچ‌های خودرو نیز می‌تواند نشانگر چپی بودن خودرو باشد؛ در قسمت گلگیرها اگر پیچی شل باشد دشوار بودن شرایط خودرو را نشان می‌دهد همچنین اگر خودرو سرهم‌بندی شده باشد ممکن است تعمیرکار حین بستن، چند پیچ را فراموش کرده باشد.

طیف نوری متفاوت چراغ‌های خودرو را نیز می‌توان علامت چپی بودن آن دانست زیرا ممکن است به علت تصادف چراغی تعویض شده باشد.

اگر خودرویی تصادف کند سبب برهم خوردن تنظیمات آن خواهد شد مثلا لاستیک‌های یک خودرو ازحالت طبیعی و استاندارد خود حارج می‌شوند و ساییده شدن آن‌ها سبب ایجاد صدای اضافی در خودرو خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز