تولید سمند متوقف شد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به نظر می‌رسد تولید گروه سمند بدون اعلام قبلی از سبد محصولات ایران خودرو حذف شده است. در این میان با توجه به وضعیت تولید و فروش گروه سورن در مقایسه با گروه سمند می‌توان نتیجه گرفت که مدیران ایران خودرو تمرکز خود را در فروردین امسال بر روی گروه خودرویی سورن قرار داده‌اند.

به گزارش کاماپرس، تولید خودروهای گروه سمند بدون اعلام قبلی از سبد محصولات ایران خودرو حذف شده و گروه خودروهای سورن جای آن را در صورت‌های مالی این خودروساز گرفته؛ تا جایی که تولید این گروه خودرویی در مقایسه با گروه سمند رشد قابل توجهی را نیز تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بر اساس گزارش سایت کدال سازمان بورس، گروه صنعتی ایران خودرو در یک ماهه اول سال ۱۴۰۳ مجموعا 3 هزار و ۲۵۰ دستگاه انواع سورن را در خطوط تولید خود تکمیل کرده‌اند، در حالیکه در مدت مشابه در سال گذشته این رقم 1500 بوده؛ یعنی امسال تولید این خودرو رشدی 119 درصدی داشته است. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که فروش سورن در ۱۴۰۳ در مقایسه با فروش سمند در سال گذشته رشدی ۳۳۰ درصدی داشته است.

البته بخشی از این رشد تولید و فروش را نیز باید در برنامه‌ریزی برای جایگزینی سورن پلاس با موتور XU۷P به جای پژو پارس دانست، چراکه ایران خودرو قصد داشت تا پایان سال گذشته تولید پژو پارس را متوقف کند که با توجه به فشار متقاضیان پژو پارس و همچنین دستور سیاست گذار اجرایی نشد.
به نقل از تجارت نیوز، ابهام در وضعیت پژو پارس بر روی برنامه‌ریزی ایران خودرو برای تولید و فروش گروه سورن نیز اثرگذار بوده است، با این حال گروه سورن در فروردین ۱۴۰۳ به نوعی در کانون توجه مدیران این گروه خودروسازی قرار داشته است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز