حباب سکه بالا بیش از پیش بزرگ شد!/ قیمت روز طلا 17 آذر 1401

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به دیروز 0.76 درصد بیشتر شد و به مرز 1 میلیون و 590 هزار و 400 تومانی رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز قبل 0.4 درصد بیشتر شد و در محدوده 17 میلیون و 370 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس در روز جاری 0.01 درصد کم شد و به مرز هزار و 783 دلاری رسید، با این حال طلا و سکه به مسیر صعودی خود ادامه دادند. برخی از فعالان بازار طلای جهانی بر این باورند که تورم تعدیل شده و به تدریج بازده اوراق افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل احتمالا فدرال رزرو به تدریج کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد و این موضوع باعث رشد بیشتر نرخ اونس خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

حباب سکه در روز جاری چقدر شد؟

امروز قیمت نیم سکه نسبت به روز قبل 0.98 درصد بیشتر شد و در محدوده 10 میلیون و 150 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ ربع سکه در مقایسه با روز گذشته 0.69 درصد بالاتر رفت و به مرز 7 میلیون و 150 هزار تومانی رسید. اما نرخ سکه گرمی تغییری نداشت و با همان قیمت 3 میلیون و 700 هزار تومانی خرید و فروش شد.

راز آسمان پایتخت

تداوم رشد قیمت سکه چندان مطلوب برخی از سکه بازان نیست. براساس آخرین آمار، حباب این فلزگرانبها به 2 میلیون و 300 هزار تومان رسید که مرز خطرناکی محسوب می‌شود. با این وجود، برخی از فعالان بازار طلا و سکه بر این باورند، در صورتی که نرخ طلای جهانی پیشروی داشته باشد، باز هم قیمت سکه افزایش پیدا خواهد کرد. اگر این اتفاق رخ دهد، باز هم امکان افزایش فاصله قیمت معاملاتی و ارزش ذاتی سکه وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز